Annons:
Etikett14-barn-med-kroniska-sjukdomar
Läst 2615 ggr
fridaas
4/21/11, 9:01 PM

Magnetröntga bebis, någon som har erfarenhet?

Finns det någon här som har erfarenhet av att magnetröntga bebis?
Våran 1månaders gamla dotter har en cystnjure som man vill titta närmare på, man gjorde när hon var 1vecka gammal ett ultraljud på henne, men eftersom hon inte låg still kunde de inte få bra bilder, därför bestämdes det att de skulle göra en magnetröntgen på henne istället vid 3veckors ålder.
På kallelsen vi fick stod det att hon skulle få någon form av lugnande, men när vi väl kom in till sjukhuset hade den som var medicinansvarig beslutat att hon inte alls skulle få något lugnande, utan att jag som mamma skulle hålla henne vaken i 3timmar och när det var dax för undersökningen, skulle jag försöka få henne att sova..
Visst hon var vaken och lyckades somna sen när det var dax för undersökning, men när maskinen väl kom igång så vaknade hon självklart och hade riktiga panikskrik, hon som aldrig skrek tidigare..
Undersökningen avbröts och de lyckades inte få några bra bilder och hem fick jag åka med en hysterisk bebis som inte var sig själv på flera dagar..

Idag ringde de från sjukhuset igen och vill göra en ny undersökning, sa att det kunde jag gå med på så länge som de lovar att de ger henne någon form av lugnande eller söver ner henne, fick till svar att vi skulle diskutera det den dagen som undersökningen blir av..Skrikandes

Finns det någon annan här inne som faktiskt har magnetröntgat en sån här ung bebis och fick ert barn någon form av lugnande?
Om inte, varför?
Och om ni fick, hur var ert barn efteråt?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Kimpa
4/21/11, 9:52 PM
#1

Nu var inte mitt barn så liten utan hon var 14 månader då det gjordes, men då sövdes hon. Var aldrig något prat om något annat.
Allt sköttes helproffsigt och jag var med när hon sövdes.
Gjordes på Akademiska i Uppsala -07

[YlvaP]
4/21/11, 9:54 PM
#2

Fy vilka id*ter det finns. Självklart kan man ju inte hålla en 3 vekors bebis vaken/lugn i flera timmar. Vad tror dom egentligen? Nä du skall kräva det.

Byt sjukhus.

fridaas
4/22/11, 11:41 AM
#3

#1 Här sköttes det på alla andra sätt än proffsigt Rynkar på näsan

#2 Jag vet inte riktigt vad de tänker med.. men denna gången tänker jag inte ge mig fören de har gett henne något så hon är lugn.

vill inte gå igenom samma sak igen, med panikslagen bebis som inte "vågar" slappna av på flera timmar efteråt och inte är sig lik på flera dagar. Våran dotter har aldrig reagerat på när hundarna har skällt, men dagen efter hos svärmor som har hundarna blev hon helt förstörd och jätteledsen när de skällde, likaså kunde hon inte somna om hon inte låg på mig under några dagar, vilket är ytterst krävande.. Så nej inte en gång till!

Men känns som sjukvården gör allt för att köra över en bara för att man är "ung" förälder, är bara 22..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: