Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1731 ggr
[iurochskur]
4/17/11, 6:47 PM

Så arg!!

Min dotters farmor tror visst att hon har rätten att köra över mig totalt. Det gör mig arg och besviken.

Förra året tog Alice hål i öronen och hennes farmor tog ut örhängena INNAN läkningstiden gått ut. Trots att jag sagt till henne att dom inte fick röra öronen förrän minst 2 veckor till. Hon lät min dotter prova nya örhängena och inte ens vecka senare fick jag ta ut örhängena som då var fulla med var. Hon sa att det inte berodde på det….men jag vet att infektionen uppkom p.g.a farmorn tog ut örhängena innan läkningen var klar.

Sen nu i helgen så tog min dotters farmor med min dotter och klippte håret på henne!! Utan mitt medgivande. Visserligen hade jag klippt håret på min dotter samma vecka och det är inte direkt en frisör klippning, men hon ska väl ändå fråga mig innan hon gör sådana saker? Känner mig överkörd….

Ska väl tillägga att pappan till min dotter inte bor med mig, han träffar dottern varannan helg och dom åker ibland till hans mamma.

Vad skulle ni göra?

Annons:
[YlvaP]
4/17/11, 7:33 PM
#1

Åh vad arg jag skulle bli. Mina barns farmor klipper mina barns luggar emellanåt. Det är skitfult för hon trycker ner luggen med handen och sen när hon släpper luggen igen så blir det skitkort och fult.

Vet inte vad du kan göra för hon verkar ändå inte lyssna på dig. Går ju liksom inte att förbjuda pappan att träffa sin mamma när han har barnet. Det är ju trist för dig.

bubbelbubbel
4/17/11, 10:31 PM
#2

förstår att du är arg! hade jag med blivit.

vet inte om det finns så mycket mer att göra än att prata med henne, och jag antar att du gjort det innan, så igen kanske?
berätta för henne hur du känner, och att hon säkert inte hade varit så glad om någon hade gjort så med hennes barn, utan hennes tillåtelse..

AusaBausa
4/18/11, 4:57 PM
#3

Åh så arg jag med hade blivit!!!!

tror dock som bubbelbubbel att du ska prata m henne igen och använd omvänd psykologi på henne alltså precis som "bubbelbubbel" skriver

" hur hade hon känt om ngn gjort så på hennes barn mot hennes vilja?"

brukar vara effektivare än att säga: att så vill jag inte att du gör! fungerar oftast både på barn o vuxna

Zahara
4/19/11, 8:11 PM
#4

Här hade det inte blivit någon psykologi eller fint snack, jag hade blivit fly förbannad och talat o för henne att MINA regler MITT barn och passar inte det för vederbörande så kan hon få träffa sitt barnbarn under uppsikt. Så gör man helt enkelt inte, gud, blir arg bara jag läser det du skriver!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[kvasthilda1972]
4/20/11, 11:06 AM
#5

Det där räknar jag som övergrepp och hade polisanmält.

[iurochskur]
4/20/11, 11:18 AM
#6

#5 Så långt tycker jag man inte behöver gå. Jag har nu klarlagt min ståndpunkt i det hela och hoppas hon efterlever mina krav. Annars får det bli som någon skrev att farmorn inte får träffa barnbarnet utan övervakning.

Det värsta var i detta att min dotter levde med två hemligheter som farmorn bett henne hålla tyst om, först att hon tog ur läk örhängena och sen att hon skulle vara tyst om klippningen. Stackars barn och veta att farmor gör nåt som mamma inte gått med på. Min dotter hade sagt: Men farmor, vi kanske ska ringa och fråga mamma först? Farmorn hade svarat: Men din mamma behöver inte veta, hon märker inget ändå.

Fy alltså.

Annons:
bubbelbubbel
4/20/11, 9:46 PM
#7

#6, nämen! det är väl klart du märker!
hur tog hon det hela när du pratade med henne?

[iurochskur]
4/21/11, 8:04 AM
#8

#7 Farmorn och pappan ringde mig. Men min man tog samtalet för jag är så dålig på att uttrycka mig när jag är arg. Men vi kom överens om att inte dom tar sådana beslut utan mig.

[Sicali83]
4/21/11, 4:27 PM
#9

#5# Vad otroligt överdrivet och fånigt!

bubbelbubbel
4/21/11, 5:40 PM
#10

#8, men det var väl jättebra! hoppas dom håller det nu då. :)

Upp till toppen
Annons: