Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1511 ggr
[YlvaP]
4/10/11, 8:41 PM

Barn som inte vill duscha

Jag har två tjejer som skall bråka så fort det är duschning på gång. Då har dom tusen saker som dom skall göra och sen är det en massa gnäll om att dom inte vill tvätta håret.

Dom är rädda att det skall komma schampo i ögonen men jag har aldrig låtit det hända. Nån annan kan ha gjort det men inte jag. Men detta bråk varje onsdag och söndag. Slår aldrig fel.

Barnen är 4 och 7 år gamla. Någon fler som har bråkiga barn när det skall tävttas?

Annons:
AnnaLundin
4/10/11, 8:46 PM
#1

jaadå, det finns såna här också, fast jag tillåter inte att det blir ett problem utan har jag sagt att det ska duschas så är det så…

[YlvaP]
4/10/11, 8:53 PM
#2

Nä jag brukar inte heller låta dom vara för är det dusch så är det. Flört

HannaM
4/10/11, 10:42 PM
#3

Ta en liten handduk och låt dom hålla den i pannan så kan det inte rinna ner vatten eller schampo i ögonen. Då slipper dom den rädslan och finns det en annan underliggande orsak till att dom inte vill duscha så har möjligheten att skylla på schampo i ögonen försvunnit och kanske kommer den riktiga anledningen fram.

[YlvaP]
4/11/11, 8:07 AM
#4

Jag brukar hålla handen så det inte rinner ner vilket dom vet om. En tjejen (7-åringen) har ingen lust för det tar så lång tid och att det är för mycket att göra, hon vill hellre rita, leka, spela data än att duscha. Minstingen har härmat helt enkelt.

HannaM
4/11/11, 10:04 AM
#5

När jag var liten tyckte jag inte handen hjälpte utan ville ha en trasa av något slag men är det inte det som är det största problemet så löser ju inte det något.

[YlvaP]
4/11/11, 12:26 PM
#6

Nä jag tror det är ovilja att behöva göra något annat som är tråkigt än sitt roliga.

Brukar ha deras huvudet bakåtlutat också och är försiktig med att inte spruta vatten för långt och än så länge har handen funkat. Kommer ihåg när jag var liten och hade en sån där skärm när jag skulle tvätta håret.

Annons:
Upp till toppen
Annons: