Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1519 ggr
Ketang
2011-03-26 16:12

2½år och börjat bli köns intresserad?

Dottern på snart 3år har kommit på att hon kan sätta ner handen i blöjan… Jag vet inte hur jag ska tackla det här. Säger jag något så skrattar hon bara. Jag brukar bara säga "usch, nu går vi och tvättar händerna", men hon fortsätter…

Annons:
AnnaLundin
2011-03-27 22:36
#1

gör inte så stor affär av det, låt henne utforska sin kropp och göra det som känns bra. Det är precis det hon har börjat med…

jag fick ett tips nånstans som jag anammade och det är att tala om att man gärna får pilla på sig själv om det känns bra, men att det är sånt som man gör när man är lite för sig själv.

Pojkar har ju en förmåga att tidigt börja dra och klämma på snoppen, det är på något sätt, av någon outgrundlig anledning, mer accepterat än att tjejer pillar på sig själva. Men det är ju faktiskt precis samma sak de gör, dvs lär känna sin kropp och gör det som känns mysigt.

Zahara
2011-03-28 16:42
#2

# Toppen inställning tycker jag!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ketang
2011-03-28 21:39
#3

Tack för råden! Tycker också att detta låter bra!

[kvasthilda1972]
2011-03-29 14:38
#4

min dotter på 2 1/2 är också där med handen och klämmer och känner men jag ignorerar det eftersom jag anser att hon måste få lära känna sin kropp bättre och då måste man utforska lite Glad

Upp till toppen
Annons: