Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 2124 ggr
Tiena
3/12/11, 10:13 AM

från barn till vuxen - Viktigt!

Hej!

Jag är 12 år gammal och vill tipsa er alla föräldrar om någon väldigt viktigt. Ni måste nämnligen prata med era barn om mens! Mina föräldrar har aldrig gjort det, och bärför vågar jag inte berätta. Jag betalar allt själv eftersom det är så pinsamt och får knappt några pengar över. Jag har fått prova mig fram till de bästa skydden.

Det äör verkligen jättejobbigt, så se till att både mamma och pappa pratar MYCKET om detta med sina barn. Även killar så att de slutar retas och ist tycker att det är naturligt bara. Köp många skydd i innan mensen och prova fram det bästa, se tiöll att din dotter alltid har med detta.

Tack för mig och SKÄRP ER nu!

Annons:
Canaie
3/12/11, 10:23 AM
#1

Heja!

AusaBausa
3/12/11, 10:57 AM
#2

Så sant vännen, hoppas du får modet att berätta för dina föräldrar så du slipper betala allt själv..

var i samma sits som dig när jag fick min mens o vågade inte berätta så jag tog av min mamma…blev lite tufft de ggr hon hade slut på sina..

Har lovat mig själv att berätta så fort det närmar sig för min dotter och även sönerna som det ju snart dags för som nu är 11 o 13 år gamla..

Lycka till!

Tina-A
3/12/11, 7:17 PM
#3

Ett jättebra inlägg. Jag fick mens när jag var 12 och mina föräldrar var inte hemma, men min syster var som fått mens 1 år tidigare. Jag sa till henne att jag fått mens och fick låna en binda av henne.

När mina föräldrar kom hem sprang min syster och berättade att jag fått mens så jag slapp berätta själv :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[YlvaP]
3/12/11, 7:48 PM
#4

Tycker att det är sorgligt att du inte kan prata med din mamma om såna saker.

Jag visste ingeting om mens heller när jag fick min som 11-åring men jag frågade iaf mamma vad det var för något rött i mina trosor.

AnnaLundin
3/13/11, 9:08 PM
#5

Jättebra att du påminner om det, det är nog lätt hänt att man som förälder skjuter sånt på framtiden för man tycker att barnen fortfarande är för små för sånt - vi föräldrar har ibland en förmåga att inte riktigt vilja acceptera att våra små sötnosar blir äldre…

Bumsibum
3/19/11, 2:15 PM
#6

BRA inlägg!!!! :)

jag tror inte din mamma o pappa blir arga att du fått mens, inget du kan hjälpa och det är bara narturligt ju, alla kvinnor har ju det, tror mer dom uppskattar att du berättar det, dom blir nog bara glada och sen kommer dom nog tänka "oh tänk så stor vår "lilla" dotter är nu"

Så sparar du ju pengar med ;)

plus är de inget att skämmas över att man har mens!
Vist jag berättade inte för min klas jag var 11 när jag fick min, men min familj viste det, inga problem :)

lycka till!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: