Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1419 ggr
Annette
6/1/07, 8:46 PM

Sagt och gjort av era barn

Har ni något roligt, pinsamt, busigt osv att berätta om era barn?

Cecilia ca 5 år skulle förklara vilken fröken hon menade på dagis:

-Hon är väldigt brun, men hon är nog ingen neger.

Annons:
Annette
6/1/07, 9:17 PM
#1

Sen har jag en liten gullig sak Mikael sa när vi kom hem från BB med Cecilia, 1 dag gammal:

Vi hade varit och köpt en stor containerlastbil till Mikael, han hade önskat sig den länge. När vi kom hem med bebisen sa vi att den var från henne. Mikael 3 år satt på golvet och lekte med sin nya bil och funderade högt:

- Det var inte dåligt av Cecilia att åka ända till Köpstaden med sin lilla bebisplånbok och köpa den här fina bilen till mig.

[Tizzan]
6/2/07, 12:39 AM
#2

Jonathan 3 år:

Mamma när jag blir lika tjock som dig ska jag gå på vikt väktarna

Hemlis

lisette
6/2/07, 1:52 AM
#3

#2 haha vad schysst!

TacoBelle
6/2/07, 6:08 PM
#4

Min dotter Bella såg när hon var ca 4 år en svart kille med stort afrohår och utbrast:

-Kolla mamma, han har broccolihår!

AusaBausa
6/2/07, 10:20 PM
#5

Äldsta killen sitter i trappan ner o lillebror sitter på övervåningen med grinden stängd. Han vill till storebror, klagar högljutt o brossan retar honom lite att han inte kommer ut… o då sjunger storebror jag retar dig jag retar dig men jag gillar dig jag gillar dig!  Tycker jag var rätt gulligt!

När äldsta killen precis läst sig läsa så står han en dag på toa o läser på tandkrämstuben o ropar sen högt -mamma mamma varför är det flugor i tandkrämen? Jag fattar ingenting..kommer dit o han pekar på ett ord..- det står "fluor"vilket  är= flugor på skånska!!! ha ha som vi skrattade…

Nicki
6/3/07, 10:50 PM
#6

När min äldsta son var runt 3-4 år så var vi på en sjukhusrestaurange och åt.
Rätt som det var så pluttade min son högljutt och sade sedan busigt till mig:
-Mammaaaa vaaa sa din rumpa.
Varpå jag blev jättegenerad, så de som satt runt omkring trodde säkert det var jag. Generad

Annons:
stinta
6/3/07, 11:25 PM
#7

när min son var runt två var vi i stan och shoppade var på vi möte en man med mörkhud. min son vände sig om och tittade efter han och sa APA BLÄ… jag ville bara sjunka gemon jorden..

snacka inte om mig utan med mig...

AnnaLundin
6/4/07, 2:46 AM
#8

Mina barn har kommit på att de vill äta

paprikarumpor ….

[Sajberlena]
6/4/07, 3:03 AM
#9

Min fyraåring konstaterade idag när vi körde till affären att:

-När jag blir stor som pappa, då vill jag ta över denna bilen mamma, för den är så röd och fin och har alltid bensin så det räcker!

-Mjaa, sa jag när jag fnissat klart, men när du är stor som pappa så kanske denna bilen är så gammal så den inte funkar längre…

Sonen funderade ett tag.

-Men pappa funkar ju fast han är gammal? Eller tror du att bensinen är slut då?

AnnaLundin
6/4/07, 9:58 AM
#10

#9 *fniss* Barns klurigheter är inte så himla dumma!!

MarieK
6/4/07, 1:22 PM
#11

Min son, då ca tre, kom in i duschrummet när jag stod och torkade fötterna. Han tittade på mig och utbrast förvånat. - Mamma, vilka låååånga tuttar du har!!
Vad svarar man på det? *S*

Hannapanna
6/4/07, 10:24 PM
#12

Jag jobbar på förskola och får höra en heel del roliga saker!

"Gustav" sa en gång:
"Usch! Jag skulle aaldrig vilja vara tjej!"
Nyfiken som jag är så frågar jag såklart "Varför inte?"
Varpå "Gustav" svarar "Nej, för då måste man tvätta!!"

Hannapanna
6/4/07, 10:24 PM
#13

En tjej frågade mej nyfiket:
"Hanna! Pussas du och din pojkvän!?"
Jag svarade: "Självklart!" Och tjejen gör en min som tyder på att hon tycker de är snusigt. Jag frågar "Gör inte din mamma och pappa det?" Och hon svarar snabbt och självklart "Nej, dom är int gifta!"

Annons:
KerstinP
6/5/07, 12:36 PM
#14

Min dotter var så förtjust i munkringar när hon var liten. Till saken hör att vi varit i Skåne väldigt ofta. Vi kommer in i ett stort köpcentra och hon får se att de säljer munkringar. "Mamma,mamma jag vil ha fittaringar!" De säger så i Skåne, de menar fettringar eller flottyrringar. Höll på att skämmas ihjäl för det har nog inte många Göteborgare hört.

[Sajberlena]
6/5/07, 8:47 PM
#15

Skrattande

Undrar varför ungar alltid ska komma med såna där ord och uttryck när man är omgiven av hela Sveriges befolkning (brukar det kännas som i alla fall….)

__iE
6/5/07, 10:48 PM
#16

*hoppar in från annan sajt ;)*

Va på kalas hos mina kusiner så va deras småkuisner där också. Så frågar den ena 5 år:
-Ska du ha bäääbis ?
Jag:
-Hahahhahaha, nej ^^ Det är bara tröjan som står ut lite.. ^^

Hade en tröja som satt åt under brösten så den stod då ut lite ^^ Haahhaha, både jag o mina kusiner skrattade ^^

Chirak-96
6/7/07, 4:25 PM
#17

Min son, då ca 3 år satt och tittade på ett naturprogram om pilgrimsfalkar och hörde Arne Waise prata om dom. Han frågade mig vad jag gjorde och jag sa som det var ;jag ställer upp adventsljusstakarna inför 1:a advent. När pappa kom hem en stund senare och frågade vad han gjort under dagen sa han ;ja har sett "pilstuksstakarna" på TV. Då skrattade vi gott.

Lullan1
6/12/07, 12:25 AM
#18

I dag hände något riktigt pinsamt!

Jag skulle in på systembolaget efter jobbet och köpa en flaska vin till ett lotteri på jobbet, det är dragning på fredag. Jag åkte direkt ner på stan efter jobbet, hann bara hämta upp sonen från dagis först.

När vi kommer in i butiken går det upp för sonen att det är den där "tråkiga butiken med bara flaskor" och han kläcker högt och tydligt så att ALLA i lokalen hör

- Men mamma, måste vi handla här IGEN! Vi är ju alltid här och handlar en massa flaskor!

Att jag inte dog på fläcken! Generad Det hör till saken att vi inte alls är några storkonsumenter av alkohol, men är det vinlotteri så är det!

Nästa gång får han allt stanna hemma!Glad

Zara87
6/12/07, 11:30 AM
#19

Jag paraktiserade på en förskola när jag gick i skolan.

Pojken var ca 5 år. 

- Pojken frågar mig hur många barn jag har?

- Jag svara att jag har inga barn än, är bara 16 år.

- Efter lite tänkande kommer han fram till att jag minsan inte är någon riktig fröken, för fröknar har barn många barn. Glad 

En annan sak jag har hört :)

Tjejen var nog runt 5 års åldern. 

- Fröken hur gammal är du?

- Jag är 19 år.

- Då är inte du gammal, för gammal är man när man är 78! 

Skönt blir inte gammal på lääänge Skrattande

Myrra
6/12/07, 9:46 PM
#20

Jag och sonen står i kön till kassan i snabbköpet, före oss i kön står en tant med ett paket jordnötter utan skal och ett paket med skal, varvid sonen frågar tanten :"-Har du en papegoja hemma eller?"

Hon svarade att det var hon själv som åt dom men gissa om jag skämdes…..

Annons:
Hannapanna
7/14/07, 12:50 PM
#21

Jag måste bara få berätta vad en pojke på jobbet sjunger i Marcoolios nya låt Raegge, han är så för rolig!

Låten går ju i stil med; Dricka hemkört och cola! (eller nått?) Och pojken sjunger och lär andra barnen på dagiset så här; Dricka Ketchup med cola!
gud va vi fnissade när vi hörde! Men tur är väl att han sjunger ketchup istället för hemkört.. inte så barnvänligt.. ;)

skruttan31
7/14/07, 1:27 PM
#22

har en liten gullig historia,, som är sann,,   detta hände då sonen var i 4 års åldern..

Jag o sonen var inne i en affär. då jag som mamma känner -nej den där punktliga veckan kom..
-tar sonen o går in på närmsta toalett,, då sonen ropar till…
-Som mamma får jag förklara att flickor får sånt..
Men säger snällt till sonen. vi kan inte gå in i leksaks affären nu,, utan vi måste åka hem
-Varav sonen blir knäckt o ropade.. -du lovade ju mamma..

-efter lång övertalan gick han med på o åka hem.. (vi lämnar toan o går..)

Hinner ett par meter.. då en kille i ca 35-års åldern kommer ..O sonen tar honom i handen o säger;

- Hej ,, har farbror ett plåster min mamma blöder i kisselisa,,

Hannapanna
7/14/07, 2:39 PM
#23

#22 hihi.. barn är barn! .D

ikea
7/15/07, 2:46 AM
#24

Ha,ha vilka härliga historier!

Jag har en son som är 7 nu och precis som dom flesta pojkar gillar han att pilla och dra i sin lilla snopp. På sommaren när han var 4 år var han naken hemma på tomten och gick och pillade på den för fullt så jag frågade honom lite skämtsamt om det känndes skönt och han svarade: Jaaa, för när man är färdig killar det så skönt i fötterna.

Dominika
1/15/14, 7:34 PM
#25

Min dotter var 3 år, och min son var 8 och hade en kompis som var 10, och de tyckte att min dotter var så dryg. Vi had nyss flyttat in i huset och jag satte handtaget på dörren till min 8-åriga sons rum där han och kompisen satt, så jag satte dörrhandtaget på insidan så att bara de kunde öppna, för vi hade inget dörrhandtag på andra sidan. Jag hick ner men min 3-åriga dotter var kvar utanför rummet i soffan ( vi har en soffa på övervåningen ). Hon börjar skrika och ropa: -MAMMA LAGA DEN! och gråter och gråter och pillar i sitt hår. -Laaaga deeeeeen… Säger hon. -Laaaaaaaaaga den! -Mamma har tagit borr den lilla saken på dörren! Jag gick upp och sa: -Jag lagar den om du säger vad den lilla saken på dörren heter. -Snopp? Säger hon.

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

LinaLj
1/15/14, 8:35 PM
#26

Jag var på mitt kusinbarns dop och utanför kyrkan så pratade jag lite med mitt andra kusinbarn, då nästan 4 år.

 Vet du vad kyrkklockan säger? Frågar ja. Muuu svara han. Nej säger jag den säger ding dång ding dång. Så går vi in i kyrkan och han sitter mellan mig och sin mamma. Han småpratar lite om alla bilderna på väggarna och så säger hans mamma att nu måste vi vara tysta för nu ska de ringa i klockorna. Samtidigt som klockorna börjar ringa så börjar lillkillen högt och tydligt så det ekar: Ding dång, ding dång.

Ja ibland lär man dem fel saker vid fel tidpunkt.

JossanH
1/15/14, 9:39 PM
#27

Haha vad barn är roliga! Min kusin, som då var en liten tjej, såg en gång en polarbrödslastbil med sina klassiska renar på och utbrister; "inte visste jag att man gör bröd av älgar". Samma kusin hade även ett kassettband som trasslat sig i bandspelaren. När mamma frågar om hon gjorde sönder bandet då så svarade hon med ett självklart "nääää…. Jag klippte bara av trådarna som hängde ut". Min mamma var dagmamma i många år och hade hand om ett barn till en gammal klasskompis till henne. Pojken säger på måndagen: "pappa var så full, han drack 2 klunkar öl!! Sen sa han faaaaan jag måste spy" Mamma frågade pappan om det varit en hård helg varpå han svarade "vad ha han NU sagt" ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: