Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1626 ggr
[Anna-N]
2007-08-12 01:16

Vagnars säkerhet

Test har gjorts på Aftonbladet angående en del barnvagnar och viss bristande säkerhet. Kan vara värt att läsa och inbland kanske visitera sin vagn.

 http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1127628,00.html

Vilket märke har du alternativ har du haft? Har det varit några problem med vagnen?

Annons:
AusaBausa
2007-08-12 11:52
#1

Haft Brio Combi-97 (jätte bra men tyckte liggdelen var för liten). svår broms, skulle dra på "fel" håll för o bromsa mot andra vagnar..

Brio sulky-98, en lätt o smidig vagn

Brio netty-00(tror jag det var den köptes)en bra vagn smidig, typ en sulky m liggläge o sufflet. Avtagbar sufflet. Lätt för barnen o ramla ut där fram vid suffletstyget…sele fanns i

Emmaljunga combi-01 också mkt bra men även här var liggdelen liten.

Dessa combi jag haft har varit m en mjuk insatts och inte såna där man kan byta ut liggdelen mot sittdel.

Hade jag valt vagn nu o m barnen så tätt som jag har det mellan de första så hade jag köpt en ren liggvagn först o sen en sittvagn när det var dags. För som det blev för oss så hade lillkillen behov av liggdelen o äldsta killen behov av sittdelen samt att kunna sova i vagnen när han behövde, alltså räckte det inte m en sittsulky för honom Vilket innebar att vi inte hade ngn vagn t honom.    min tanke om mina vagnar…..

[Anna-N]
2007-08-12 12:53
#2

Har en Emmaljunga Smart Duo kombi-07 .

Har varit jättenöjd med den hittills. Valde den för att jag ville ha separat ligg och sittdel då man använder liggdelen så lite. Den är stadig och lättkörd med rejäla luftfyllda hjul som man kan gå överallt med. Ställbart styre osv….

Den modellen blev "Bäst i test" av Duovagnarna vid en test i en FT i våras.

Nackdelen på liggdelen är att den är så kort! Min lille är nu 62 cm ( 11 veckor) och det är mellan 5-10 cm tillgodo vid fötterna o huvudet…

Helleh
2007-08-12 14:58
#3

Fick en Kidko kombi av min väninna som de använt 4 månader. Den köpte dom hos barnvagnskungen.se för 3000 nånting. Tyvärr är den inte alls bra. Den luktar kattpiss/olja & knapparna i sittdelen rostade när jag tvättade den…

Vändbart handtag, bromsen finns bara på ena sidan, den som används när barnen är stora nog för att sitta framåt. Där är det även större mellanrum mellan hjulen än bak.

Shoppingkorgen gick sönder i fästet på vagnen nästan på en gång, luften pyser ur däcken som är punkteringsfria & nu har mönstret försvunnit på ena hjulet samt att några trådar sticker fram där..

Vagnen skakar oxå väldigt mycket, är stum & tung, men snygg i modellen, men jag använder min jättebegagnade Brio kombi istället..

lisette
2007-08-13 01:59
#4

vi har en emmaljunga duo edge - 04 som vi köpte på blocket. tycker den är supersnygg och bra. men, med facit i hand borde jag nog valt enbart en liggvagn istället. de är i den så kort tid.

sedan har vi en sulky, pozy, som vi köpte för att ha med till bulgarien. den är faktiskt jättebra. fullt liggläge, kan köra den osm en krabba - dvs på snedden om det skulle vara så.

Upp till toppen
Annons: