Annons:
Etikett07-adoption
Läst 2143 ggr
NinaVince
6/29/07, 1:27 AM

Adoption!

Hejsan!

Jag har länge funderat över det här med adoption. Vart vänder man sig? Hur gammal måste man vara? är det sant att man måste vara gift? m.m Jag är homosexuell och lever tillsammans med min flickvän. Jag har inga planer på att skaffa barn än på några år, men jag är väldigt nyfiken på att veta lite om vad dom har för krav på dom blivande föräldrarna?

Tack på förhand!

mvh/Nina

Annons:
Pernilla
6/29/07, 11:53 AM
#1

Hej NinaVince,

jag har för mig att det är svårt att få adoptera som homosexuell, åtminstone från vissa länder som fortfarande inte accepterar homosexualitet. (Däremot är adoption som ensamstående oftare okej, vilket för mig är otroligt svårt att förstå - hur kan två föräldrar vara sämre än en????)

Snokade runt lite och hittade följande adoptionslänkar:

www.adoptionsportalen.se/

www.adoptionscentrum.se

Lycka till!

NinaVince
6/29/07, 6:29 PM
#2

Ja det verkar ju lite knasigt tycker jag. Men jag ska kolla igenom sidorna och se om jag kan hitta lite mer information:)

Tack så mkt!

MaMaMade
9/11/07, 10:42 AM
#3

Hur har det gått för dig Nina?

/MaMaMade, adoptivmamma till 3…

Susanne
9/12/07, 3:56 PM
#4

Annars finns det ju massor av svenska barn som behöver föräldrar. Väntetiden blir inte lika lång och det blir inte heller lika kostsamt.
Kolla hur det är med fosterbarn osv. också. Det finns de fosterbarn som aldrig kommer att träffa sina biologiska föräldrar, om det känns som ett orosmoment.

Susanne

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

angepangepuff
9/14/07, 1:06 PM
#5

Hej! Vänd dig till socialtjänsten i din kommun!!!

Upp till toppen
Annons: