Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1168 ggr
_Jennie_
6/18/07, 5:54 PM

Bitande ögonsten

Det är så att min snart 6 månader gamla ögonsten har börjat bita mig i samband med ammningen. Det sker inte varje gång men någon gång då och då. Någon som har tips hur jag ska gå till väga för att få henne att sluta med detta? Har dom gånger det hänt tagit henne ifrån bröstet. Vill gärna amma så länge som möjligt men det är ju inte så mysigt när hon bits.

Annons:
magma
6/18/07, 9:27 PM
#1

Jag upplevde att det var en övergående period. Har inga specifika råd att ge, men hoppas för din skull att hon kommer på andra tankar snart…Förvånad

CBA
6/19/07, 5:16 PM
#2

Är det tänder på gång kanske så det kliar gott i tandkötten när hon biter ? ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tigrou
6/19/07, 10:15 PM
#3

Leo fick sina två första tänder när han var 4 månader och samtidigt började han bitas jag stod ut till 8 månader sedan fick jag nog.

Chirak-96
6/20/07, 2:30 PM
#4

Tror oxå att det kliar av ev tänder… inte så trevligt men vad ska man göra??? Min sista bet ganska rejält och skrattade åt mig när jag skrek AAJ.

Anno
10/9/07, 10:04 PM
#5

#4:Småbarn kan skratta när deras föräldrar är ledsna eller arga. De vet att om jag skrattar så skrattar de vuxna också. Så när barnet vill att mamma ska skratta, tex när mamma visar att hon har ont, så kan barnet börja skratta. Inget att a illa upp för alltså.  Det är samma sak om barnet skrattar när man är arg och säger åt barnet något. Det är inte för att retas utan för att ställa saker till rätta igen.

Det gör inte mindre ont när de biter för det, men det är ganska skönt att veta att ens barn inte är skadeglatt iallafall. :P

Mariana-clarissa
10/10/07, 8:02 PM
#6

Ge henne nån grej att stoppa i munnen

 tex en leksak av tyg

så att hon kan avreagera sig om det gör ont i munnen

Annars ska du sluta amma och ge mjölk på flaska

eller passerad mat ibland så att hon börjar vänja sig

Mariana

Annons:
SANDRA*
10/12/07, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min lilla kille brukar även bita mig när jag ammar, han är 8 månader och har 6 tänder så det är ingen höjdare, jag provade att använda eska napp men då blev han ännu mer taggad att bita, så jag kan tyvärr inte ge nåra råd förutom att härda ut

Upp till toppen
Annons: