Annons:
Etikett08-nybliven-förälder
Läst 2009 ggr
lisette
2007-08-05 03:04

minne fiskpinne?

sedan jag blev gravid och sedan då mamma har jag blivit så otroligt förvirrad, tankspridd etc.

det måste ha med barnet att göra? att man har fått annat att tänka på?

kan fråga en sak och höra svaret för att en minut senare fråga samma sak…

har det avrit så för er med?

Annons:
Annette
2007-08-05 03:57
#1

Det är det fortfarande ;)

lisette
2007-08-05 04:08
#2

usch vad jobbigt. jag som vill ha pejl på allt..

floppy
2007-08-05 11:45
#3

Känner så igen mig… E så otroligt glömsk o förvirrad sen Zedrica kom… :(

Elisabeth-J
2007-08-05 13:10
#4

Det känner jag igen =) Jag vet att jag frågade en gång vad det beror på och fick till svar att det beror på alla hormoner och känslor som flödar i kroppen.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annette
2007-08-05 15:04
#5

Jag har märkt att det är väldigt lätt att komma ihåg saker man är intresserad av, som härstamningar på hästar och annat viktigt ;) Däremot fastnar inte saker som inte är lika intressant så lätt. Kan det vara så att vid 37 års ålder börjar hårddisken bli full, man klarar inte av att minnas allt och då sparar den det viktigaste ;)

AusaBausa
2007-08-05 23:40
#6

tycker min hårdisk varit full i mga år…;-D

Har minne som en fiskpinne! Kommer ihåg obetydliga saker (så som stamtavlor på mina gamla skötarhästar men glömmer vad arb.kollegan sagt eller dyl)men glömmer viktiga saker… det gör en så galen o trött på sig själv! glömmer vad folk sagt t mig o vart jag lagt grejer… komma ihåg datum är lättare dock…

Annons:
[Anna-N]
2007-08-06 00:32
#7

Skrattande - känner igen mig en aning!

Ett tag tror jag mina Medarbetare här på forumet höll på att få spader! Allt blev fel o man var allmänt förvirrad :-)

Måste ha med att man blivit mamma o göra. Tankarna ligger på annat :-)

CBA
2007-08-06 01:38
#8

Under mina graviditeter och sen under amningstiden så hade jag gröt i skallen…jätte jobbigt för orden kom ut fel ur munnen OM jag ens kom på rätt ord då de ofta föll bort på vägen vad de hette.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AusaBausa
2007-08-06 19:45
#9

#8 det du skriver ang att orden kommer fel ur munnen , det gör det fortfarande på mig o vad ska jag skylla på? Yngsta barnet är 4 år nu! Hrm!

mocchino
2007-08-07 11:44
#10

Samma här.. Har frågat och då säger folk att det är för att man är så inställd på barnet och att barnet kommer i första hand så allt annat faller lite i glömska.. :)

Men nu på sistonde med barn och flytt har det varit lite myket.. Är glömskare än vanligt känns det som.. Jätte jobbigt.. Jag är som dig Lisette och vill ha koll på saker och ting!

// Nathalie

CBA
2007-08-07 16:15
#11

#9 Det är samma här :oD

Våran yngsta är 2,5 år och det går ju inte längre att skylla på graviditeten och åldern vill man ju inte skylla på heller *hmmm*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AusaBausa
2007-08-07 22:27
#12

#11 nej det är absolut inte åldern…   ;-D

tror det är att vi har så mkt i huvudet o hålla reda på så när vi pratar är vi i tankara ngn annanstans…typ vad vi ska ha o äta, vad vi ska göra i morgon, måste tvätta etc..

Sidentass
2007-08-16 03:27
#13

Jaaa! Mitt minne är plus minus noll sen jag fick barn..och då är det nu för 10 år sen! Sen la jag också märke till att man blev mer försiktig med saker o ting..man är inte lika våghalsad längre…

Annons:
Loove
2007-08-19 16:49
#14

Tips för minnet kan vara att kolla upp era B12 värden… ett enkelt blodprov på vårdcentralen kallat kobalaminer..

Jag upptäckte av en slump att jag hade B12 brist för 4 år sedan…såhär efteråt har jag förstått att jag haft det en längre tid då värdet sjunker under lång tid. Andra symptom är depression och trötthet.

 Lovisa

MaMaMade
2007-08-19 17:29
#15

Ju fler ungar desto närmare stenciliteten har jag kommit. Får snart dela rum m farsgubben på hemmet! ;)

Förut kunde man ha *minst* 5 bollar i luften samtidgt…nu får jag vara glad om jag fixar en uppgift åt ggn…

Upp till toppen
Annons: