Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2992 ggr
CarolaCarro
9/16/07, 12:31 AM

könsbestämmning på hjärtljud

Min mamma säger till mig att höga (Många hjärtslag i minuten) hjärtljud är en kille låga en tjej.. Eller om de va tvärtom hon sa.. Är de sant ni som fått bebis?

Annons:
[Anna-N]
9/16/07, 12:48 AM
#1

#0: Har också hört det. Vet inte vad gränsen går exakt har dock för mig att över 135-140 slag/minut skulle det vara pojke. Det stämnde på min bäbis iaf. :-)

Elisabeth-J
9/16/07, 12:59 AM
#2

Det är inget man kan lita på :) Till min syster sa barnmorskan att hon skulle få pojkar vid hennes graviditeter pga hjärtljuden men hon fick flickor. När jag väntade Robin så var dom så säkra på att han var en flicka men där hade dom fel då också :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnnaLundin
9/16/07, 1:32 AM
#3

hjärtljuden kan variera väldigt beroende på fostrets aktivitet, så det där är nog bara en myt…

När jag väntade min trea så var jag inne på förlossningen fyra gånger och blev "stoppad" med Bricanyl. Fick då ligga med CTG kopplad ganska länge alla de gångerna och då registrerades ju även fostrets hjärtljud. Och periodvis var det fullkomligt vilt inne i magen, andra stunder var det väldigt lugnt…. Märktes på hjhärtljuden också.

angepangepuff
9/16/07, 1:40 AM
#4

Jag tror inte att man kan lita på hjärtljuden!! För mina barn var det omvänt. Jag fick en flicka, men skulle fått en pojke enligt hjärtljuden..Är barnet aktivt då är de höga, sover barnet så är de låga. Vem vet vilken fas barnet är i då barnmorskan lyssnar??

bastarden
9/16/07, 2:07 AM
#5

MAn kan inte lita på nånting av det där.

Enligt alla 'myter' skulle det vara en pojk i min mage, förutom ringtestet det visade mkt riktigt en flicka :-)

[Anna-N]
9/16/07, 10:32 AM
#6

Inga tester är säkra, inte ens UL då det har hänt massor av gånger att föräldrar fått en överraskning när barnet väl kommit.

Oftast ligger ju hjärtljuden inom samma nivå oavsett när man lyssnar o barnet har ju inte samma aktivitet varje gång - om det nu ligger i sömn eller vaket tillstånd. BM påtalade detta om att hjärtljuden ligger olika beronde på när i graviditeten man avlyssnar och då är det oftast olika på pojkar och flickor.

Annons:
CarolaCarro
9/16/07, 11:27 AM
#7

Varje gång BM har lyssnat på mig nu.. Så har ju inte fostret rört sig något så dom har ju inte vart så höga då eftersom den är vilande..

Pomperipossa
9/16/07, 11:51 AM
#8

Hjärtljuden på mina barn låg väldigt lika ändå så fick jag en av varje…. Stämmer nog inte det där..:)

demon_sid
9/16/07, 10:34 PM
#9

Hört att det blir tvillingar om det är 137 prick dä ere vanskligt….

[Sajberlena]
9/16/07, 11:12 PM
#10

Enligt hjärtljuden skulle jag fått tre flickor! Barnmorskorna som stått och lyssnat har skrattat och glatt meddelat att "ah, det är en tjej!"

Glömde nämna att jag har tre söner…Glad

karini
9/17/07, 11:27 AM
#11

Det stämde inte på mig. För då skulle den sista bli en flicka men det blev en pojk. Och jag är lika glad för det Skrattande Så jag har två busiga killar istället.

demon_sid
9/18/07, 11:27 AM
#12

Jag fick tvillingar rätt lattjo…
En i varje ben som man säger….Kyss

karini
9/19/07, 1:03 PM
#13

#12 Vad blev det för nått?? Pojkar el flickor el båda delar?

Annons:
Bybo
9/20/07, 3:41 AM
#14

Hjärtljuden på mina 2 pojkar var olika…Den jag trodde kanske kunde bli en tjej pga hjärtljuden är den lugna killen ;-)

Millan71
9/22/07, 5:57 PM
#15

Mina båda barn hade samma hjrtljud på ett ungefär och de är av båda könen;)Däremot tror jag att man mår mer illa när man väntar en tjej…Någon som tycker lika?

Annette
9/22/07, 6:14 PM
#16

Jag mådde också sämre när jag väntade dottern.

lisette
9/22/07, 6:39 PM
#17

#16 de påstår ju att dina hormoner krockar med flickan i magen.

Upp till toppen
Annons: