Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1827 ggr
Elisabeth-J
9/5/07, 8:44 PM

Modi barnvagn

Är det någon här som själv har eller känner någon som har köpt en barnvagn av märket Modi? En vän till mig köpte en modi-vagn men efter 4 månader så gick den sönder i fästet vid ett hjul. Vagnen är obrukbar och när man ringer så är det aldrig någon som svarar och inga svar på breven kommer heller. Nu har jag hört att företaget har blivit uppköpt av ett annat men vet inte av vilka. En varning för att köpa vagn från Modi!!! Min vän har fått köpa en ny barnvagn och vågade inte nu satsa på en billig variant så det blev en Emmaljunga, om den skulle gå sönder så är det ett seriöst företag bakom märket och delar går att fixa.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
lisette
9/6/07, 12:25 PM
#1

men bordde man inte kunna gå in till en affär som säljer modi?

Dezzan
9/6/07, 2:05 PM
#2

Jag har en modi vagn och jag tycker den är jättebra. har inte haft några som helst problem med den.
Har alltid hört att dom är snabba att leverera varor om nått skulle gå sönder.
Har en -06 vagn.
Det är ju en billigare vagn så man kan ju inte dra och släpa dom uppför trappor hur som helst. Man får vara försiktig.
Har sett så många som våldsliter i vagnar och inte underligt att dom inte håller då.

Elisabeth-J
9/6/07, 2:43 PM
#3

Den här vagnen har inte dragits upp och ner i trappor, den är sparsamt använd. Vagnen är beställd direkt ifrån företaget och det går som sagt inte att nå dom och ingen vet vem som har köpt upp det. I 3 månader har dom försökt att ringa och dom har skrivit mail och brev men får inga svar. Sen tycker ju jag att även om det är en billig variant så ska den tåla normalt slitage, man ska inte behöva vara extra försiktig eftersom den bör hålla inom normerna för säkerhet och slitage.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Dezzan
9/6/07, 11:23 PM
#4

Nej det håller jag med om, att man inte ska vara extra försiktig bara för att vagnen är billigare än vanliga.
Skrev bara att många sliter mkt i vagnen och därför dom inte håller.

Tråkigt att den går sönder då man lagt ut ett par tusen för dom.
Men jag är då jättenöjd med min.
Är det en kombivagn eller sulky? Jag har en kombi till min son.
(fast numer använder jag bara sulky, av ett annat märke )

Elisabeth-J
9/7/07, 12:37 AM
#5

#4 Det är en kombivagn och jag hoppas att dom får tag i dom nya ägarna så att dom får hjälp med problemet. När jag sökte på Modi så kom det fram flera sidor om där personer skrev om vad dom tyckte och det är flera som är nöjda med sin vagn men också flera som har haft problem med sin vagn. Det finns säkert dom som sliter mycket med en barnvagn och då går den självklart sönder så småningom, vagnarna idag är inte som på 70- och 80-talet :) Då var dom mer hållbara.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marre79
9/10/07, 11:22 PM
#6

Jag har en modi vagn -06 som jag köpte på hedlandet i Åkerstyckebruk? tror jag att det ligger. Har inte haft några problem med den!
Två kompisar till mig har oxå -06:or o de har inte heller haft några problem med dem!

Annons:
Labolina_73
9/12/07, 5:28 PM
#7

En kompis till mej eller rättare sagt min systerdotter men det känns ju som ganska ovesäntligt i sammanhanget,, hur som,, hon köpte en iaf och den gick oxå sänder i chassit någonstans och gick inte att använda,, men hon fick en ny på garantin,, den sålde hon och köpte en annan då hon inte litade på märket mera,,

Billig, javisst,, men eeeemn då betalar jag hellre lite mera för en vagn som håller…

//L

[Anna-N]
9/12/07, 8:54 PM
#8

Har hört att det är problem även från svenska tillverkare om det uppkommer problem med vagnar. Himla synd att inte företagen är mer seriösa när det uppstår problem.

Man kan ju undra hur pass vanligt reklammationer på vagnar är. Känns onekligen som det skulle vara väldigt mkt. Tror också att kvalitén generellt ar blivit sämre på senare år. Mkt plastdetaljer.

Upp till toppen
Annons: