Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 2320 ggr
Elisabeth-J
2007-10-01 11:14

Höstlovet

Nu är det snart dags för skolornas höstlov, vad brukar ni göra på höstloven? Vi brukar göra små utflykter eller åka till min syster i Småland men i år åker vi till Eskilstuna och träffar släkt och vänner, besöker vattenpalatset och parken zoo.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AnnaLundin
2007-10-01 11:52
#1

Jag svär mest över att det är begränsat med öppet på öppna förskolan och alla andra aktiviteter har paus den veckan…. (eftersom jag är hemma med mina barn, som börjar klättra på väggarna när det inte finns NÅGOT att göra…)

Elisabeth-J
2007-10-01 13:21
#2

#1 Det förstår jag, det är ju då dom borde ha extraöppet med fler aktiviteter istället! Men det brukar finnas ställen som har extra aktiviteter den veckan, håll utkik i tidningen över vad som händer på lovet.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
2007-10-01 13:24
#3

Här är ett tips för er som bor i eller i närheten av Eskilstuna. Leklandet är ett ställe där barn och vuxna kan träffas och ha roligt tillsammans.

Leklandet

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
2007-10-01 13:49
#4

andys lekland finns på fyra ställen

  • kosta
  • kristianstad
  • malmö
  • stockholm
Annette
2007-10-01 14:54
#5

Jag jobbar så för min del hinns det inte med något extra.

zzaga
2007-10-01 19:08
#6

bra tips med det där leklandet.

Annons:
AusaBausa
2007-10-01 21:41
#7

jag jobbar också men gubben ska vara ledig med barnen…blir mest o bara var hemma o ta det lugnt, som ungarna tycker bäst om! Ev att de åker  in på Andys, har ju biljetter dit som jag fick som kompensation efter att bränt sönder brallorna i ena kanan där, hrm! Hihi kul är där iallafall!

AnnaLundin
2007-10-01 23:46
#8

#4 Jotack, jag har en kompis som bor i Kosta, där leklandet finns. Det låter ju jättekul - ända tills man får veta att det kosta 100 kr för tre timmars lek…. Per barn, antar jag…

Jag ska ärligt säja att några 300 kronor tänker jag inte hosta upp för att mina barn ska få leka i tre timmar, det kan jag använda pengarna på bättre sätt. Jag får väl hasa mig iväg till en större lekplats där vi kan leka gratis….

lisette
2007-10-02 00:48
#9

#8 ska erkänna att jag inte kollade priserna när jag länkade. blev förvånad hur dyrt det var!

[Sajberlena]
2007-10-02 01:05
#10

Svägerskan och jag var också i Kosta med våra barn en dag. Det var många ledsna små telningar vars mammor och pappor vände i dörren och släpade ut dem igen…

Man talade liksom inte om hur mycket det kostade förrän barnen redan var inne och såg hur kul det såg ut, och jag har full förståelse för att man inte vill betala flera hundra för att sitta och vakta barnen i tre timmar. Det är ju inte som på IKEA, att man kan låta barnen vara där en timme medan man går och handlar, man måste ju vara där hela tiden.

Nä,  jättekul men ruskigt dyrt!

För att återkomma till ämnet så ska vi göra ingenting! Maken har semester och vi ska bara "vara". Kan också behövas ibland, så ungarna går ner i varv lite…

AnnaLundin
2007-10-02 01:19
#11

#9 De hade dolt prissättningen ganska väl, man hittar det under öppettider…

Jag letade efter det, eftersom jag hört min kompis berätta om att det kostar plenty och inte ens när jag VISSTE det var det lätt att hitta…

Elisabeth-J
2007-10-02 01:23
#12

Det är dåligt att ta så höga priser för om man är en familj med flera barn så har man inte råd. Dom skulle nog säkert tjäna mer på att ta några tior/barn istället, då skulle dom få fler besökare vilket då gör att dom inte förlorar något i alla fall.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
2007-10-02 01:32
#13

får man inte ens mängd rabatt?

Annons:
Annette
2007-10-02 08:00
#14

Ni får åka till Barnens Hus i Tidaholm, det kostar 20:-/pers om de inte höjt. Det är en gammal skola som byggts om till lekhus för barn. Allt är handgjort. I aulan finns det en uppsjö av utklädningskläder, det finns målerirum, dockrum, spelrum och en massa andra saker jag inte minns så här tidigt på morgonen ;)

Elisabeth-J
2007-10-02 10:27
#15

#14 Det var ett bra pris! Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
2007-10-02 10:28
#16

Leklandet i Eskilstuna har dom här priserna:
30 kr entré för barn 1-2 år.
60 kr entré för barn 2-10 år.
Vuxna och barn upp till ett år betalar ingen entré.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnnaLundin
2007-10-02 10:32
#17

#14 - Skrattande *hihi*

Pja, där blir ju bensinkostnaden högre än att betala 300 kr för att leka till Kosta, som jag har 4-5 mil till….

Men för alla som bor närmare än så är det ett bra alternativ.

MaMaMade
2007-10-02 11:03
#18

Det är v 44 el hur?

*Hurra*! Guben jobbar kortvecka! Annars hade det blivit ett elände…har iofs bilen hemma på dagarna men kör inte gärna så långt då nacken säger stopp…o vi bor ju några mil från allt o alla.

Sonen kommer väl att vilja hänga inne i storbyn…tjejern ni vet. ;) Annars kommer väl allt att rulla på som vanligt. Får hälsa på vänner lite extra då Mellis inte får vara på FSK under skolloven…annars går hon i taket.

Hade gärna åkt upp till kusinens stuga i Tärnaby men jag misstänker starkt att de kommer att vara där själva då hon arb som lärare o förmodligen kommer att få långhelg…hmm, måste kolla upp det! En fjällresa hade suttit fint…om ek tillåter x-tra bensinutgifter + hyra…

CBA
2007-10-02 19:01
#19

Jag jobbar och kan inte taledigt eftersom jag precis börjat på ett nytt jobb.

Maken jobbar han med då det blir störst bortfall i ekonomin om han är hemma.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Morrhoppan
2007-10-02 23:55
#20

Just på loven brukar vi för det mesta bara vara hemma. Tycker det är så himla jobbigt att typ åka och bada eller så, för det är ju så himla mycket folk överallt, just för att alla andra också är lediga! Vi kan hitta på såna grejer andra dagar, som idag t ex har vi varit och badat, har tagit föräldraledigt idag.

Annons:
Annette
2007-10-03 00:09
#21

Nu tänker jag gnälla lite.

Vem är loven till för egentligen? Lärarna eller barnen? De flesta föräldrar arbetar och har endast 5 veckors semester. Om man skall få fyra veckors sammanhängande ledighet på sommaren kan man inte ta semester på varenda lov. Det är jullov, påsklov, sportlov, höstlov, samt lovdagar och studiedagar. För de barn som ändå måste till fritids blir det inte så mycket ledigt. De slipper lektionerna och läxorna, men de måste kanske ändå upp  tidigt på morgonen och vara borta hela dagen. Så alla dessa lov är inte bara positivt.

Elisabeth-J
2007-10-03 00:33
#22

#21 Ja och nu blir det en veckas lov till som är nytt för i år, i maj är det en lovvecka så jag håller med dig, hur ska man kunna ta ledigt alla dessa veckor när man arbetar?!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AnnaLundin
2007-10-03 00:48
#23

Lovvecka i maj?? Det har jag inte hört - vad är det?

Annette
2007-10-03 00:56
#24

Kan det vara i samband med kristi himmelsfärdsdag? Den är ju alltid på en torsdag och då brukar fredagen vara ledig. Men 2008 är 1 maj och kristi himmelsfärd samma dag.

Elisabeth-J
2007-10-03 01:25
#25

Istället för ett några enstaka lovdagar så slår dom ihop alla till en lovvecka istället. Vecka 18.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annette
2007-10-03 01:31
#26

Det är 1 maj/kr himfärdsveckan. Inte en chans att ta ledigt, då är vårbruket igång för fullt på jobbet.

CBA
2007-10-03 19:24
#27

#21 Jag kan känna lite samma sak!

Man kan inte hjälpa att få lite ågren när man är tvungen att väcka barnen tidigt för att släpa iväg till fritids även fast det är lov.

Nu hittar min sons fritids på lite extra skoj saker för de barnen att göra men man känner sig lite rutten i alla fall som inte är hemma med barnen på loven.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Annons:
katiz
2007-10-27 15:59
#28

har Halloweenfester:)

Upp till toppen
Annons: