Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1641 ggr
Annarex
8/12/07, 9:39 AM

jag kan vara barnvakt :)

Hej:) om du ska göra ngt speciellt så är jag gärna barnvakt åt din lilla dotter eller son!

från 1- 10 år kan jag ta hand om..

Har praoat på dagis o fick högsta betyget där för att jag kunde byta blöja…

Endast östergötland

 :D

Annons:
Annarex
8/16/07, 6:12 PM
#1

ingen som vill ha mej som barnvakt ?

magma
8/16/07, 9:50 PM
#2

Nja, att du fick högsta betyg för att du kunde byta blöja säger inte så mycket om dig… Däremot säger det en hel del om den som gav betyget.Flört Du är säkert duktig med barn! Men du berättar inget om hur gammal du är, om du tagit hand om t.ex småsyskon, andras barn tidigare mm. Själv bor jag långt från dig så för min del är det hur som helst uteslutet… Du kanske skulle börja med att sätta upp lappar på affären, fråga grannar osv?

Linda
8/17/07, 11:10 PM
#3

Jag söker någon i Stockholm, som vill sitta barnvakt ibland åt två barn 4 och 5 år..

Annarex
8/18/07, 9:01 PM
#4

Jag är 15 år i år :)  brukar sitta barnvakt åt en unge på 10 år.. :)

tyvärr så bor jag mitt i skogen o det bor bara gamla pansionärer här Skrikandes.. o jag har en massa egna djur så är bra på o ta hand om dom oxå.. kan även laga dom flesta maträtterna ..!

kram på er så länge :)

Sessan1
8/19/07, 10:28 PM
#5

Kan du verkligen laga mat du som är 15?  har du lärt dig det ngn stans eller? När man är så ung som du är man ju inte kunnig på allt. Har du gått någon matlagningskurs oxå då? Bara undrar snällt :) Finns det ungdommar i din ålder som kan laga mat?  Min tonåring som bara är 17 kan INTE laga mat :(  Så därför jag undrar. Menar absolut inget illa med mina frågor.

Kram på  dig

bubbelbubbel
8/20/07, 6:23 PM
#6

sessan, när jag var 15 kunde jag laga mat :)
jag var smart, lagade mycket med min mamma :)

Annons:
mocchino
8/20/07, 9:17 PM
#7

#3 Vart i sthlm bor du?? :)

// Nathalie

JohannaMax
8/20/07, 10:26 PM
#8

#5 Jag flyttade hemifrån när jag fyllde femton och har klarat mig själv sen dess och även tagit hand om min familj. Jag kunde laga mat då och kokböcker finns det gott om så det har aldrig varit några problem. Kanske handlar om intresse med, din 17 åring kanske helt enkelt inte vill och inte är intresserad?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Helleh
8/21/07, 2:10 AM
#9

Heheh, jag lärde mig koka ägg när jag gick i 8.an med hjälp av kokbok…  Min familj klev in & asgarvade,men jag var ju osäker på hur länge de skulle koka ju… 

Min dotter på 10 år lagar gärna makaroner & köttbullar, det är hon en hejjare på, liksom att steka champinjoner,brygga kaffe (lärde sig genom att titta på som 5åring & överaskade med kaffe på sängen en morgon) & steka ägg :)

Annette
8/21/07, 1:01 PM
#10

Matlagningskunskaper har inget med ålder att göra, det handlar om intresse.

Dezzan
8/21/07, 2:04 PM
#11

Liten skillnad att sitta barnvakt åt ett Barn som är 10 år än ett som är 1 år. Det är mycket mer ansvar och tidskrävande.
Men som #1 skrev vill man nog veta mer om dig. Man lämnar ju inte iväg sina barn till vem som helst om du förstår hur jag menar.

Sätt upp lappar i närheten av där du bor eller annonsera i tidningen. Du får säkert napp där.

Nicka
8/21/07, 2:58 PM
#12

När Jag var 14-16 så passade Jag en liten kille på 8 månader..Hans föräldrar Jobbade på posten och åkte tidiga mornar..Jag bodde där till & från, eftersom Jag själv gick i skolan. Men Jag städade och bäddade Deras sängar, så gott som dagligen. Och maten, bara roligt att göra..

Mina tre vuxna barn..Alla är jätte-duktiga på matlagning..Intresse och ge barnen tid, att få vara med i köket, är vad som krävs för att De ska delta och tycka det är roligt.

Linda
8/21/07, 11:50 PM
#13

#7 City

Pma om du är int och berätta mer om dig själv

Annons:
Sessan1
8/23/07, 12:30 AM
#14

#6, #8, och #10, visst handlar det om intresse, inte så jag menar, men det handlar ju oxå om att kunna laga mat vid så unga år. Visst har man en kokbok till hands så är det ju inte svårt, det fattar t.o.m jag. Även om man har sett sina försäldrar laga mat och vet hur man  gör, så visst, då är det inga som helst problem. Jag är inte dum!   Alla har sina intressen helt klart.

Linda
8/23/07, 10:40 PM
#15

#14 Med din dåliga inställning skulle jag tro att det blir svårt att hitta barnvaktsjobb.

Annarex
8/25/07, 7:25 PM
#16

jag kan laga det mesta… men ni bara klagar ju så orka.

Faxlin
8/28/07, 5:00 AM
#17

#16: Tycker det är fint av dig att erbjuda dig.

Sedan anser jag att om någon är i behov av barnvakt kan de kontakta per pm och på så sätt så lär man känna personen ifråga.
För nog lär ni väl prata mer privat med den ni kan tänka er att överväga som barnvakt än i en tråd inne på barn.ifokus. Det hoppas jag i alla fall.
Att man kan laga mat utan kokbok elelr med kokbok har inget med ålder att göra. Själv flyttade jag till min första egna lägenhet när jag var 14 år, och jag har fortfarande inte svultit ihjäl, och inte mina barn heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: