Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 3830 ggr
Linda
2007-09-12 22:54

5 års verksamhet

Min dotter går på privat förskola på Östermalm som även har en verksamhet/förskola på Norrmalm.

Nu har vi blivit erbjudna att slå ihop våra 5 åringar med de två förskolorna i en förskoleverksamhet (9 totalt med två lärarutbildade pedagoger).

Jag/vi känner tveksamhet att det blir förberedande för förberedande (0an/6års verksamheten för nästa år.)

Deras verksamhet kommer erbjuda Mån:Friskis och svettis ink bussresa, ledarlett xant gånger kommer sedan erbjudas samma dag skridskoskola och sedan simskola.

Tis:Friluftsdag

Ons:Skapande

Torsdag:Museum dag 10-15

Fredag:Blandat planerat att engelska skolan kommer och har engelska dagar då.

Jag är så rädd att våra barn inte kommer få ha tid att få vara barn..

-Samtidigt som det är en fantastisk möjlighet.

Vi har valt att hon endast får delta i verksamheten 2 dagar i veckan därför att vi inte vill splitta våra barn (har en son som är ett år yngre.)

-Dessutom ska det inte stickas under stol med att det är omständigt att ha barnen på två olika förskolor.

-Vad är era synpunkter?

/Orolig mamma

Annons:
Annette
2007-09-13 00:12
#1

Jag skulle låta barnet vara barn ett tag till. Skola blir det ju tids nog ändå. Dessutom är det väldigt bekvämt så länge man har barnen på samma ställe.

[Sajberlena]
2007-09-13 01:53
#2

Jag tycker ni har gjort ett bra val med två dagar/veckan.

Låt barnen leka och vara barn - som Anette säger, skolan kommer när den kommer ändå.

Skapande och fysiska aktiviteter tycker jag i och för sig ger utrymme för barnen att vara barn och jag tycker de erbjuder vettiga aktiviteter!

Upp till toppen
Annons: