Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1646 ggr
lisette
10/15/07, 3:05 AM

köpa på tradera?

har blivit lite av en tradera nörd. sitter och tittar dagligen på hästsaker. nu har jag fastnat på barnkläder..

har ni köpt barnkläder begagnat någongång? dvs av ngn ni inte känner?

Annons:
abuelas
10/15/07, 3:28 AM
#1

Jag har köpt massor av barnkläder, DVDskivor och VHS på Tradera..och jag är jättenöjd! Alla som säljer där är rädda om sina omdömen som man lämnar..så jag har inte träffat på någon ännu som misskött sig!

Kram/Anita

[Anna-N]
10/15/07, 10:30 AM
#2

Har en body från "Myrorna". Andra begagnade barnkläder är från mig själv när jag var liten eller annan släkt o vänner.

Har aldrig köpt nått på Tradera, men min syster handlar superfina kläder (ibland HELT nya) till otroliga priser. Så visst kan man göra fynd om det är hela och rena.

parsley
10/15/07, 12:45 PM
#3

Handlar gärna på Tradera.

Morrhoppan
10/15/07, 1:25 PM
#4

Jag både handlar och säljer på Tradera. Jag har sålt både vuxenkläder, barnkläder, blommor lite annat smått och gott. Det har gått jättebra än så läng, men det kan ju vara bra att titta på säljarens omdömen innan man lägger ett bud. Finns det negativa, så kan gå in och se om det står några kommentarer till dem. Ibland kan de bero på misstag.

Elisabeth-J
10/15/07, 1:39 PM
#5

Min mamma både köper och säljer mycket på tradera. Hon har köpt en del kläder där till barnbarnen och dom har varit jättefina :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mocchino
10/15/07, 9:57 PM
#6

Jag köpte förut en hel del kläder på tradera till Elliott.. Nästan hela hans 50/56 garderob var full med tradera kläder.. Man kan ju faktiskt hitta sånt i jätte fint skick och även oandvänt på tradera så bara man tvättar när man får hem det så ser jag inge fel i det.. Det är väl inge större skillnad att köpa begagnat av nån man inte känner som nån man faktisk känner..

Typ som om kläderna skulle vara mindre "äckliga" bara för att man känner människan som använt kläderna.. :P *thihi*

// Nathalie

Annons:
lisette
10/16/07, 1:02 AM
#7

har nu fått en snygg gaptröja till loke för 74:-…

bara tråkigt att man inte får ngt annat, många som hinner bjuda över en precis i slutet av auktionen.

Pomperipossa
10/16/07, 10:15 AM
#8

Köper och säljer på tradera… Men ibland funderar man hur folk tänker… Satte ut vinteroverallen efter lillan. Ser helt oanvänd ut…(supersöt i vit och ljusrosa) för 50:-…inte ett budd(!?!?) Sen ser man begagnade kläder som säljs för 700:-…:)

miwi
10/16/07, 10:59 PM
#9

#8, kanske att du försökte sälja den fel säsong? nu lär den ju gå åt iallafall..?

köper mycket på tradera, och är mycket nöjd.

Pomperipossa
10/16/07, 11:02 PM
#10

#9 Nope… Har haft den ute men inte fått den såld… Fattar inte vad det beror på eftersom den är skitsöt…

lisette
10/17/07, 1:32 AM
#11

#8 samma sak här. en superfin bumbostol blev osåld för 150:- nya kostar de 430:-

Snuttenuttan
10/17/07, 11:14 AM
#12

Både handlar och säljer på tradera och det har sällan varit krångel…håller med abuelas….man är rädd om omdömet och så beror det ju på både säljare och köpare vad som förväntas av. Så jag är iaf nöjd….

AusaBausa
10/18/07, 6:20 PM
#13

gubben säljer o köper också där o är mkt nöjd! Inget krångel alls…har inte själv gjort det men sugen mga ggr hur mkt fint som helst o som ngn sa alldeles nytt nästan!!!

Annons:
miwi
10/19/07, 11:06 PM
#14

tror att grejjen är att man startar lågt, 50 kronor eller så, så att man får upp intresset. sen när folk väl blivit sugna, så trissar dom upp priset.

men sätt inte för högt pris från början.

Asagard
10/20/07, 12:54 AM
#15

Säljer barnkläder på tradera och har även köpt en hel del fast mest grejor inte kläder. Köper in kläder också fast inte på tradera utan kassvis från folk som vill bli av med urvuxna kläder. Har ca 400 plagg i lager till försäljning. Tycker det är jättekul och är näst intill beroende. :-) Är riktigt nöjd med både det jag köpt och sålt.

lisette
10/21/07, 1:41 AM
#16

#14 jo visst är det så, men samtidigt så vill man ju ha lite pengar för sakerna man säljer.

larossi
10/21/07, 5:39 PM
#17

jo, det förstår jag lisette, men jag tror att folk som handlar där, vet vad sakerna kostar i affären.

de vill börja lågt, för att sen vara beredda på att stiga tillexempel till 200 kronor , för något som i affären kostar 400.

sätter man 150 från början , så vet dom attt priset stiger , och då blir dom lite avskräckta.

man kan väl också sätta dit en lägsta gräns, att man börjar med 50 kronor, men attt varan inte säljs under 150 tillexempel?

har för mej attt jag sett det..

lisette
10/21/07, 7:21 PM
#18

jo det kan man iofs göra =)

Upp till toppen
Annons: