Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 6073 ggr
Elisabeth-J
10/25/07, 9:53 PM

Supervagnen

Vagnen som alla talar om har nu kommit till Sverige. Expressen

Vad tycker ni om det ni ser av den?
Själv tycker jag att det verkar vara en smidig vagn när man reser.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
floppy
10/25/07, 11:27 PM
#1

Verkar vara en väldigt smidig o lätt vagn. O inte så farligt dyr heller… :)

AnnaLundin
10/26/07, 3:01 AM
#2

Första reaktionen hos mig är "Varför i hela fridens namn måste alla barnvagnar vara framåtvända?" (sen såg jag att den var vändbar)

Nästa fundering: "HUR tar den sig fram i snöslask eller på en blöt grusväg?"

Den ser inte särskilt bekväm ut att sitta i och jag hade definitvit velat testa stabiliteten ordentligt. VAD händer om barnet lutar sig ut åt sidan?

Nej, det där var en vagn som jag inte skulle ta emot om jag så fick den gratis, jag vet inte vad jag skulle ha den till…

Pomperipossa
10/26/07, 10:39 AM
#3

Nope…Inget för mej… Det jag reagerade på direkt var hjulen…. Håller med #2

Susanne
10/26/07, 10:55 AM
#4

Gillar den.
Ser smidig ut med små hjul vilket säkert är jättebra i stan. Det som slog mig är att den är väldigt dyr, det är ju ändå bara en sulky.
Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av små hjul så jag har bestämt mig för en Quinny 3XL Freestyle.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

[Anna-N]
10/26/07, 12:10 PM
#5

Inget för mig. Vagnarna ska vara mer rejäla än en cityvagn för min del. Vart ska man gå med denna?

magma
10/26/07, 11:44 PM
#6

Skulle inte köpa eller vilja ha en sådan, bor på landet- dessutom såg den inte så..öh…hemtrevlig ut är det närmaste jag kommer på. O-ombonad?

Annons:
Asagard
10/27/07, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

BLÄ inte min stil!

Denna är min stil! Står hemma hos mamma och bara väntar! :-D

Asagard
10/27/07, 12:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Måste bara lägga in en till. Den längst fram har jag legat i en gång i tiden. :-D

Varför ska man ha en vagn med pyttesmå däck? Och dessutom sådana som snurrar precis som de själva vill. Mamma hade en sådan vagn till ett av mina syskon och den var HELT hopplös! De är ju helt otroligt jobbiga att gå med och tunga att promenera med. Man ska ha vagn med stora däck! :-)

Elisabeth-J
10/27/07, 12:52 AM
#9

#8 Den blå vagnen är en sån jag hade till Robin, det var en vagn av märket Simo och en kanonbra vagn! Min syster köpte den året innan till sin son och vi var både jättenöjda med den och vi fick många positiva kommentarer om vagnen :) Sen köpte jag en Emmaljunga sittvagn för Robin ville inte ligga i liggvagnen när han var 3 månader, han ville se ut mer :) Jag hade också en Silver cross men den var så tung så den gick bara att använda på gården för man orkade inte köra den långa sträckor.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Asagard
10/27/07, 2:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Min mamma har 3 silver cross och jag måste hålla med om att de är alldeles för stora och klumpiga. De som är på bilderna är Gesslein Royal och jag har för mig att hon har 5 sådana eller något i den stilen. Min mamma är lite konstig - hon samlar på barnvagnar. :-D

Om han ville se ut mer så skulle du köpt en Panorama - vagn med fönster (se bilden). Skitfula tycker jag, men ändå rätt häftiga! :-)

Asagard
10/27/07, 2:10 AM
#11

Alltså panorama betyder att den har "fönster". Det är alltså inget märke. :-)

Elisabeth-J
10/27/07, 2:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ok den vagnen jag hade liknar den på bilden men när jag ser fotot här hemma nu så ser jag ju att vår vagn är mer lik Silver cross. Ja panorama gillar jag inte, min kusin hade en sån på 70-talet :) Nej jag trivdes otroligt bra med Emmaljunga :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Asagard
10/27/07, 6:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nä, panoraman är ingen hit. :-)

Här kommer en bild på Silver Cross. De är jättefina men som sagt stora, klumpiga och tunga. :-(

Annons:
MaMaMade
10/27/07, 10:36 AM
#14

Hmmm…hade inte funkat för mig på gropiga alt nysladdad grusväg. Verkar inte funka särskilt bra i snö/slask heller.

Första ggn i Kina lånade vi en töcken där vagn m små hjul som snurrar hej vilt…köpte en egen vid resa nr 2 o varje ggn vi använt den har jag velat slå sönder den! Önskade att jag anv mitt sunda förnuft o tagit m den "gammeldags" sittvagnen vi köpte till sonen…

Stora luftfyllda hjul ska det vara…o gärna ett handtag som går att ställa in i höjdled…själv är jag kort o har problem m att höja armarn men Guben ngt längre o vill hålla dem mittemellan.

johan
10/28/07, 2:17 AM
#15

Tycker det ser ut som något man skulle låna på en flygplats. Jag skulle inte vilja ha så där små hjul i Stockholm heller. I synnerhet inte på vintern.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

lisette
10/28/07, 2:10 AM
#16

små hjul på vintern (eller i sand) är ingen höjdare.

Upp till toppen
Annons: