Annons:
Etikett09-familjehem
Läst 1148 ggr
lisette
10/23/07, 12:54 AM

besök av soc

vi hade besök av socialen i fredags angående det här med att vara kontaktpersoner.

tyckte det kändes lite konstigt att ha en främmande människa i huset. man verkligen såg hur han studerade vårt hus (som är i ett stort renoveringskaos just nu).

sedan att han dessutom var tre år yngre än mig och min sambo kändes ännu mer konstigt.

att sitta och beskriva sig själv var inte det lättaste. han frågade hur vi hanterar bråk från barnet. tjaaa vi satt tysta, sedan svarade jag "det är ju inte direkt så vi slår barn" . vad ska man svara? =) har aldrig varit i situation där man behöver tillrättavisa philip som barnet heter.

han från soc skulle prata med philip nu i veckan och sedan får vi se vad som händer. han såg inga hinder i att vi var kontaktpersoner ivarjefall.

Annons:
Linda
10/23/07, 1:02 AM
#1

Det fick vi också göra förut.

Visst e det lite konstigt när de frågade om vårt sex liv etc.

Men jag tycker att det vore bättre om de var men och levde med familjen ett par dagar för att på så sätt förhindra sådanna som absolut inte borde får ta hand om barn som behöver stöd.

Hoppas allt går bra.

kram/Linda

lisette
10/23/07, 1:23 AM
#2

haha sexliv frågade inte han här killen om. vad skumt! det har väl ändå inget att göra huruvida man är bra människa eller inte?

 whips and chains.. ;)

kram

MaMaMade
10/23/07, 10:59 AM
#3

Visst känns det skumt när man ska visa upp sitt liv inför en främmande människa men man får hålla i tankarna att det är för barnets skull.

Vi blev bara tillfrågade om vi hade ett normalt samliv…tanken är nog att om man ex aldrig har sex kan det tyda på problem på andra plan som kan gå ut över familjeharmonin. Men de ska inte gå in på detaljer…har hört historier om frågor om vilka ställningar folk anv mm. Fast i de fallen har det rört ofrivillig barnlöshet o adoption. Dock ska inte en soctjänsteman lägga sig i sådant…o vilken ställning man föredrar har inget m förmågan att kunna bli gravid. Ibland blir man skrämd över hur lätt vissa personer får jobb på ställen där de inte passar!

Vi har haft en himla tur m våra utredare. Den förste var gammal i gamet o vi kände att det bara var att tuta o köra. Han frågade också hur vi skulle tackla vissa saker m barnet o vi svarade att "vi tror att vi kommer att göra så här…men vet inte för det är ju vårt första barn"…han blev nöjd iaf. Våra utr efter honom har alla varit yngre än oss o visst känns det lite dumt på ett sätt men å andra sidan har jag kännt ett visst övertag då vi har lite mer livserfarenhet o i ett fall även erfhet av barn då inte utr haft barn själv.

Lycka till m kontaktpersoneriet! Jag tror att Philip kommer att få det super hos er! :)

Upp till toppen
Annons: