Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 1279 ggr
Linda
2007-09-06 15:32

Detta hände idag(SL)

Handlar vll inte om barn förutom att min stackars son skulle behöva bevittna detta…:(

SL spärrvakt

En fruktansvärd händelse utspelades nu på morgonen när jag och sonen skulle ta t-banan till hans doktor.

Vi bor vid Tekniska högskolan och jag smsar en biljett som jag gjort många gånger förr, visar den i spärren.

-Spärrvakten tittar inte särskillt noga på biljetten utan säger att den är falsk!!

-Jag undrar vad han menar och brättar att jag följt stegen och detta sms kom i retur=giltlig biljett!

Då sägerhan åt mig att det är 800kr i böter och upp till 6 mån fängelse för bedrägeri!!

Jag blir helt chockad och ber honom ta min telefon för att undersöka den.

-Då börjar han berätta för alla som ska pasera spärren att ta det lungt och att jag är bedragare men han har situationen under kontroll!!

-Jag blir helt frustrerad gråtfärdig (där jag står med min lilla chockade son på 4 år.)

Spärrvakten ringer ett nummer och jag tror då att han ska förstå att han har gjort fel, men då säger han i telefonen: JAG HAR EN BEDRAGARE HÄR; VAD SKA JAG GÖRA?

-Jag ber om att få hans namn och ett telefon nummer för att ringa polisen (samtidigt som jag är stressad till sonens ortoped).

Han fortsätter och kallar mig saker och säger att vakterna får komma och ta hand om mig!

Livrädd, chockad och gråtfärdig tar jag mig till andra uppgången över gatan för att prata med en annan spärrvakt.

Sonen är nu helt chockad och jag försöker lugna både honom och mig.

Visar biljetten för den andra tjejen i den andra spärren som säger att biljetten är giltlig och att hon ska byta av den andra vakten och skriva en rapport…

Ringer sambon på vägen och ber honom kontakta polis och SL för en förklaring.

Nu är jag hemma igen, lika upprörd och ledsen men ringde iaf SL för att få en ursäkt.

De sa att de ska försöka reda ut detta men undrar om det kommer hända eller om man får räkna med att bli så här illa behandlad av SL i framtiden.

/Ledsen, upprörd mamma och SL resenär

Annons:
Elisabeth-J
2007-09-06 16:14
#1

Men fy vad hemskt för både dig och sonen!!! Det här gör mig upprörd, jag tror inte att dom får bete sig hur som helst och säga såna här saker. Jag skulle kontaktat kvällspressen och gå ut med det här så att dom verkligen får lära sig att man inte kan behandla människor hur som helst!

Kramar till dig och din lilla son!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Linda
2007-09-06 16:23
#2

Jag kontaktade expressen, men det verkade inte tillräckligt intressant för dem…Att folk ska få veta hur SL bhandlar sina resinärer.

Kontaktade metro också och de sa att de skulle höra av sig, om de kunde göra något av det…Blir kanske en liten notis men jag vill att folk ska få reda på hur SL hanterar det här med sms betalningar.

johan
2007-09-06 17:04
#3

#2: det har redan varit ett par artiklar om exakt samma sak. Men det trumfade lite högre då, för det var en ung invandrartjej. Det är inte tillräckligt hemskt om det är ett vit svensonmamma. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Elisabeth-J
2007-09-06 17:08
#4

#2 Kontakta Expressen också för jag vet att Aftonbladet kan vara lite nonchalanta ;)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Linda
2007-09-06 17:34
#5

#2 Nej kanske inte, inte änns om jag tror att det var han i luckan som var svensk rasist (Det får man ju bara inte änns knysta om..eller änns tro..)

Nej fy, kommer åka taxi i fortsättningen…synd om miljön…

Faxlin
2007-09-06 19:07
#6

Nej men vad hemskt för både dig och sonen. Vilken idiot till Sl vakt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
Titti
2007-09-06 21:11
#7

Arma stackare. Skickar en cyberkram till dig för du behöver en sådan.

Linda
2007-09-06 21:42
#8

#7 Åh tack.

Niklas
2007-09-12 10:35
#9

Linda, kopiera in texten på Konsumentmakt i fokus också. Det kanske finns fler som har varit med om liknande saker där.

Ring tillbaka till SL och fråga vad de har gjort åt det inträffade.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Dezzan
2007-09-12 10:38
#10

Vad hemskt!!
Finns det såna vidriga människor. Han visste säkert att din biljett var giltig.
Hoppas du tog namn på vakten och sätta dit honom ordentligt för kränkande och allt annat som finns.
Skulle inte låta en sån gå fri från något.
*styrkekramar*

Linda
2007-09-12 22:33
#11

#9 Det är redan gjort.

Upp till toppen
Annons: