Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 973 ggr
lisette
9/11/07, 11:57 PM

sova som en stock

har sett måånga barn som man kan hantera nästan hur som helst när de sover.

loke är inte ett av dem. ligger han o sover hos en kan man inte lägga ner honom utan att han vaknar. sitter han i bilbarnstolen vaknar han 9 av 10 ggr när man plockar upp honom. ofta låter jag honom sova klart i stolen för att inte väcka honom i onödan.

är det vid en viss ålder som barnen sover genom allt?

kompisarnas son kan dom hantera ganska ovarsamt utan att han vaknar.

Annons:
AusaBausa
9/12/07, 1:26 AM
#1

tycker det har varit olika m våra 3 barn. Nr:1 vaknade precis som Loke för allt! Sov ju dock alltid dåligt, hade bara sovpaus i 15 minuters intervall typ! barn nr" sov rätt okej men känslig för plötsliga ljud! annars sov han barn nr# sov igenom ALLT!

Hon sov sig igenom nästan hela öppna fsk första termin ungefär. Satte henne i bilstolen..hon somnade..la över henne i vagnen, sov vidare…jag var m mellankillen på Öppna fsk o hon sov vidare under hela tiden…la henne i bilen igen o vi körde hem. DÅ hade hon sovit klart, lagom o äta o umgås m oss. SÅ bra!

vad jag vill ha sagt efter det flummiga inlägget…så tror jag att barn ÄR olika vad gäller sovandet o hur djupt de sover. Spelar nog ingen roll vilken ålder. Mer än att i en viss period så sover de ännu sämre då det händer mkt i deras utv. (minns inte ålder nu…)

[Anna-N]
9/12/07, 9:49 AM
#2

Dagtid kan min lille vakna för minsta ljud. Nu kan ha sova några timmar mitt på dagen - vilket han inte gjorde första två månaderna. Var vaken från morgon till sen kväll. Sover han riktigt så då vaknar han inte men just vid denna ytliga sömn är det mer känsligt.

Somnar han i min famn eller så på kvällen är det bara att flytta över hnm i sin säng. Han somnar samma tid varje kväll o sover tills en bra bit in på f.m med undantag för ett mål mat på morgonsidan. Då vaknar han inte så lätt för ljud osv…

Så det beror helt o hållet på vilken sömn han är i på dygnet och att det går i perioder.

MaMaMade
9/12/07, 5:54 PM
#3

Fick ju alla mina barn efter det att de fyllt 1 år o har ingen aning om hur de var innan det. Sonen sov iaf ingenting dagtid sedan han kom hem med oss (vi tog siesta i Colombia). Han var då 2-2½ år.  Sov som en stock hela nätterna, 19-07.

Mellis (1 år) kunde sova hela dagen om hon fick. Vi väckte henne efter 3-4 h oftast o då sov hon ändå hela nätterna…19-07.30 ungefär. Det höll hon på m i ca 1-1½ år.

Lillan sov kanske ½-1 h mitt på dagen första året efter att vi fick henne. Sedan blev det full rulle hela dagan. Hon har också sovit bra på nätterna.

Alla sover fortfarande bra. Det enda som kan hända är om de är lite förkylda o har tätt i näsan, blöder näsblod el har ngn mardröm men då är det bara att stoppa om dem o puss o kram o så är det bra m det. Vi har haft en *himelsk* tur!

Elisabeth-J
9/13/07, 1:02 AM
#4

Robin var väldigt lättväckt första året men sen gick det bättre och man kunde flytta på honom utan att han vaknade. Undrar om det är dom små nyfikna barnen som är väldigt lättväckta ;) En tanke som slog mig nu när jag skrev det här för jag har upplevt fler barn med stor nyfikenhet som har sovit lätt.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Sajberlena]
9/13/07, 8:41 PM
#5

Våra har alltid sovit som dom vore klubbade, genom alla åldrar. De har dessutom vänligheten att vara morgontrötta, vilket gör det jobbigt i veckorna men fullkomligt underbart på helgerna!

Upp till toppen
Annons: