Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 5381 ggr
Linda
2007-09-19 21:35

Alla dessa teckningar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina ungar har fått dille på rita, tänkte delge en teckning åt er..

Denna gjord av Nova 5 år

Annons:
Linda
2007-09-19 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna är en monster truck gjord av Sonen 4 år

[Sajberlena]
2007-09-19 22:38
#2

Vad månne det bliva av dessa konstnärer…

På vårt dagis gör de något som är ganska kul. Barenen ritar måndadsgubbar.

Varje månad, fr o m när barnen börjar, får de rita en gubbe. Sen samlar man gubbarna i en mapp, och så kan man följa hur "gubbritningsutvecklingen" går framåt.

Det är himla kul att se - nästan alla barn utvecklar sitt ritande på samma sätt! Första blir en rund ring bara, sen en rund ring med ben, sen en rund ring med mage och ben o s v.

Men vad GÖR man med alla dessa miljoooooners miljaaaarders teckningar som de kommer hem med? Nu är det inne med Skattkartor på dagis, alla ungar ritar skattkartor. De har ingen skatt, de ritar så glatt kartor ändå. Lilleman drar hem sjuttioelva kartor varende eftermiddag, och nåde den som slänger någon. Jag drunknar snart!

Linda
2007-09-19 22:44
#3

#2 Gud vilken bra ide´

-Ja du, vi drunknar här oxå…Köpte lådor från Åhlens som jag stoppar undan endel av de finaste.

Men tusentals blad med enstaka kludd…ja det finns här hemma…

Annette
2007-09-19 22:46
#4

Här köper vi papper kartongvis. Vi har mängder med teckningar, ändå är inte allt sparat. Kreativitet skall uppmuntras.

[Sajberlena]
2007-09-19 22:49
#5

*samvete samvete*Generad

AnnaLundin
2007-09-19 23:06
#6

Hehe, kul att höra att det är fler än mina barn som spottar ur sig teckningar…. Här finns MÄNGDER!

Jag ska ta tag i att scanna lite, men har inte scannern här där jag sitter så det får bli en annan dag….

Annons:
Linda
2007-09-19 23:52
#7

Jag tog bild med datorn bara (har en bärbar Mac book)

[Anna-N]
2007-09-20 00:20
#8

Då kan ni tro att jag som jobbar på förskola har fått dra hem teckningar som motsvarar några hektar skog…..

Men det är alltid lika roligt när småttingarna kommer med sina kreativa konstverk.Kyss

MaMaMade
2007-09-20 00:24
#9

Mellis målar inte så mkt teckningar. Däremot får jag *minst* 1 brev/dag. Ibland vaknar hon före oss o då "skriver" hon brev, tejpar ihop i sticker fast i vår sovrumsdörr. Hon kan förstås inte skriva än (förutom sitt namn o några bokstäver lite hipp som happ) utan det är mest streck men hon bistår gärna m översättning. :)

Jag sovrar hej vilt o sparar bara det finaste de preseterar.

AusaBausa
2007-09-20 00:47
#10

samma här…det svämmar över av alla kreativa skapelser o ritningar…lilltjejen är inne i "tejpa o klippa perioden"…o mkt mkt smått ska allt klippas o ni kan ju bara gissa vart allt hamnar…på golvet..städa vad då?

 vi köpte stora pappkartonger på Ikea, en t dem var. Där lägger jag ngr teckningar, de "finaste" varje år… de gillar o gå tillbaka o titta i dem… tyvärr får mkt av det andra hamna i pappersinsamlingen, kan ju inte samla ALLT!

johan
2007-09-20 01:38
#11

#0: Jag är lite impad över att hon har med så mycket detaljer, som t ex spännet i skärpet, ögonfransarna och hur toffsen spänner till håret.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Linda
2007-09-21 23:02
#12

Ja och ändå var inte dessa de bästa hon har gjort jag blir allt mer imponerad faktist..

MaMaMade
2007-09-22 11:10
#13

Jag var lite nervös då sonen skulle på 5-årskontrollen o alla berättat om gubben de ska rita. Han var inte så intresserad av att rita när han var liten o def inte gubbar! Det blev mest en massa streck över papperet.

Gissa vem som blev förvånad när han ritade en gubbe m både kropp o hals, "breda" ben o armar m fötter o händer m fingrar, öron, näsa, ögon, mun, hår…rubbet! Nog kunde han, det var bara det att han inte var så intresserad av att rita människor! Flygplan, tanks, bilar mm däremot… Tänk så snopen man kan bli! :)

Just nu sitter flickorna o "molar" m vattenfärger…*hurra*…*not*! Jag vet ju vem som får sanera senare… Fundersam

Annons:
Linda
2007-09-22 16:12
#14

#13 Exakt så var det med våran son!

magma
2007-09-24 02:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Samuel (då 3,5 år) har ritat ett fordon av något slag- stora hjul är det ivarjefall!

Zebben
2007-09-25 13:30
#16

Längtar tills dottern börjar rita lite mer, ska spara allt har jag bestämt mig för. Meen jag har ingen tidigare erfarenhet av hur mkt målningar ett barn kan göra, så jag kanske inte kan hålla mitt löfte. Räcka ut tungan Återkommer om något år eller två…

Gullan402
2007-09-26 23:29
#17

#16 Då får du skaffa en STOR lagerlokal att spara i…. *har god erfarenhet lixom*…
Hade oxå stora förutsatser när den stora började rita men har definintivt slutat spara nu, lite spar jag emellantåt men inte ens 1% av allt…
Just nu är det mkt klipp o tejp samt skattkartor här med hos lillan o den stora skriver sagor, dikter o tankar etc.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mingdie]
2007-09-27 05:20
#18

Och så kommer dom upp i åldern men inte blir det mindre utan snarare större. Nu är det vetenskapliga projekt med uppbyggda modeller i papper, frigolit och annat. Uppsatta på stora ark som är minst 1x1 meter och allt skall släpas hem. Om man skall spara det behövs en lada.

När vår pojk började skolan vid 5 års ålder så upptäckte vi en kul grej. Dom använde små griffel tavlor med speciella kritor som dom skrev med. Första tanken var "tillbaka till 40 talet" men sen insåg man att ideen var smart och dom sparade en massa papper på det sättet. Som läraren sa så jobbade dom mycket med att skriva och stava och det var lätt att rätta fel.

Eddie

zzaga
2007-09-30 21:06
#19

Åh, fina teckningar! Älskar barntecknignar. Jag har en liten mapp jag sparar min sons teckningar i.

charlie
2007-10-02 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Fick med mig en teckning till jobbet som gjordes mellan tandborstningen och frukosten..

---

Annons:
zzaga
2007-10-02 20:59
#21

Oh, snygg! Gillar speciellt den där oranga "tumme"-figguren till höger:)

charlie
2007-10-02 21:45
#22

Det väl en teckning man inte bör visa för en barnpsykolog.. ;)

---

Linda
2007-10-03 22:23
#23

#22 ha ha men visst e hon duktig:)

Facklan
2008-01-14 09:13
#24

Så fina teckningar !!! mina killar har knappt ro att sitta o rita streckgubbar !! ja ja det kommer

Jag har en låda som är stor där åker allt från teckningar inbjusningskort o annat pyssel det som hamnar där måste ha datum annars kan det sorteras ut vid rensning det är lätt även för dom att stoppa i dom teckningar som dom vill ha dit ! att ge bort teckningar är poppis o är dom fina kan man ju fota dom !!!!

Upp till toppen
Annons: