Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1187 ggr
PimTheGreat
2007-09-15 17:54

ni som hade foglossning under graviditeten

när hade ni oftast problem och ont?

04.14 vaknar jag inatt av att Bonny skällde till för att min sambo kom hem. Vaknar på min vänstra sida,precis som jag somnade. Känner att jag har värk som jag brukar i min högra sida. Men jag kommer upp och går ner till min sambo. Under tiden som jag står och pratar med honom så får jag mer och mer ont i min högra sida. Tillslut kan jag inte stå rakt och sen måste jag sätta mig på golvet. Gjorde ont när jag stod, ont när jag satt, kunde inte sträcka ut benen för värken och kunde definitivt inte komma upp igen. Försökte att komma ihåg hur värken satt men svårt när det värker på så stor yta. Men så fort jag rörde mig så värkte magen nåt fruktansvärt som om det satt i magmusklerna…kändes inte som i höften i morse utan mer magen och sidan av magen ovanför höften. strålade sen ner mot vagina och anal…..Generad… bad min sambo försöka lyfta mig i armhålan rakt upp så jag inte behöver använda magmuskler, men AJJJJJJJ va ont det gjorde. Kan detta bero på foglossningar och ischiasnerven verkligen??? Jag får det inte att gå ihop längre… värken är fruktansvärd ibland och mild ibland. kan gå över på några minuter, för att ibland vara i 30 min eller längre. imorse kom jag till sängen runt 05.20 igen. Nysa är jag livrädd för….

Innan på dagen igår satt jag och pratade med min sambo och hans kollegor. Nyser till och sen skrattar åt nåt de säger….jäkla va det värkte sen igen. sen tog det ca 15 min innan det släppte och jag kunde resa mig från soffan.

Ni som haft foglossning eller ischias…känner ni igen detta??? Eller någon annna gravid som haft dessa besvär?? Nu är jag i v 27. Skulle vilja få ett ultraljud till för att se att allt e bra invändigt och att min lilla  mår bra. Vet inte vart jagvänder mig på helgerna heller… kan ju inte åka till akuten när jag har som ondast heller för då kommer jag inte in i varken kläder eller bil… och till akuten utan värk kan man ju inte komma……

någon som varit med om detta??

Annons:
pippa__
2007-09-17 20:46
#1

Annette
2007-09-17 21:05
#2

Foglossningar gör ont. Tycker jag känner igen det du beskriver ang ischias, så kändes mina foglossningar.

karini
2007-09-17 23:56
#3

Jag fick foglossning efter förlossnigen med mitt första barn. Och det kändes som man var uppsågad mellan benen. Fick gå med kryker i ca två veckor.Det gjorde skit ont. Så det är säkert foglossning du har. Gå och prata med din barnmorska om det om du är orolig./// Karini

lisette
2007-09-18 01:11
#4

jag hade problem några gånger med ichiasnerven.

 strålade smärta genom hela kroppen. kunde knappt gå, allt svartnade och jag blev högröd i ansiktet.

blev sjukskriven när jag hade ngn månad kvar.

tror du ska prata med din BM pim!

Upp till toppen
Annons: