Annons:
Etikett10-amning
Läst 2834 ggr
[Anna-N]
10/8/07, 10:14 AM

Tappa håret

Har hört talas om det tidigare att man kan börja tappa hår efter o i samband med graviditet och Amning.

Har själv sedan en tid tillbaka tappat hår o det känns som det är i mängder!!. Hur pass vanligt är det, går det över och vad gör man????.

Annons:
Elisabeth-J
10/8/07, 11:04 AM
#1

Det beror säkert på hormonerna i kroppen och det går över :) Jag hade det problemet vid sista graviditet och Amning. Men jag som alltid har haft väldigt lockigt hår har inte fått tillbaka det riktigt, håret är rakare nu istället.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Wikstr_m
10/8/07, 11:17 AM
#2

Min mor tappade i princip allt hår när hon väntade mig. Läkarna trodde hon hade struma. Blev ett jäkla liv över det och prover togs hit och dit.

Det är nu 18 år sedan hon fick mig, men hon har fortfarande inte fått tillbaks håret. Det är så tunt så tunt.

lisette
10/8/07, 11:38 AM
#3

jag har samma problem anna, tycker det är hemskt!!!  men det verkar komma i perioder. ibland så är det en massa hår som man ser i handen när man duschar, biland ingenting.

[Anna-N]
10/8/07, 11:50 AM
#4

Skönt att höra att man inte är ensam. Det är inte tunnt och jag släpper inte i hårfästet så det märks egentligen ingen skillnad, men man märker det själv…Tur man har ett antal tusen strån att ta av. Det har också lockat sig också så nått tok är det med balansen i kroppen. Helt klart.

Äter Vitamineral o hoppas det går över.

#3: Precis, det går i perioder.

lisette
10/8/07, 11:52 AM
#5

men du ammar, det gör inte jag. kanske är det ngt med hormonerna ändå?

AnnaLundin
10/8/07, 12:46 PM
#6

Det säjs att man inte tappar s mkt hår medan man är gravid och i stället tappar allt det håret efteråt. Jag vet int ehur sant det är.

Själv har jag fått BEDRÖVLIG hårkvalité efter graviditeterna, alltså det hår som vuxit ut medan jag varit gravid, så när det har vuxit ut har jag fått klippa mig riktigt kort. För det har inte ens gått att kamma igenom det….

Annons:
Believer
10/8/07, 1:58 PM
#7

#4. mitt hår har oxå blivit lockigt efter William kom.
Men (pratar som frisör hehe) det är helt normalt att det kan bli så. Håret kan ändra struktur vid alla "stora" faser i livet, t.ex. pubertet, förlossning och så. Rakt kan bli lockigt, lockigt kan bli rakt osv. Och så klart, håret kan bli tunnare, eller tjockare.

Carita
10/8/07, 9:36 PM
#8

Jag tappade i stort sett inget hår som gravid men under ammningen var det hemskt. Stora tussar bara lossade. När jag slutade amma så tog jag det svåra beslutet att klippa mig riktigt kort och låta det växa ut från början. Nu har det börjat bli lite längd igen och kvalitén på håret är bättre.

martdat
10/9/07, 9:47 PM
#9

Jag tappade mängder med hår ett tag när dottern  var liten, fick B 12 vitaminer av läkare, behephan elr hur det stavas, hjälpte verkligen, går att köpa receptfritt på apoteket!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Anna-N]
10/10/07, 10:02 AM
#10

#9: Det ska jag prova! Tack för tipset :-)

Facklan
1/14/08, 12:11 AM
#11

jag tappade mängder av hår  dvs allt jag inte fällde under graviditeten vid 3½ måader efter båda sönerna kommit !!

det är en hormonell grej för man fäller förvånansvärt lite under graviditeten !!!

skruttan31
1/14/08, 11:14 AM
#12

Jag tappade oxå mycket hår  när jag fick min son,, tappade håret,, glans löst osv,  men köpte tillskott i hälso butik,, som heter HÅRKONTROLL..  vitamin tabletter med öljäst i,, Helt suveräna för hår o naglar..

Upp till toppen
Annons: