Annons:
Etikett11-samlevnad
Läst 1174 ggr
Mariana-clarissa
2007-09-27 21:53

pengar, tid, plats

Har inget tid ,plats,råd..med dessa små satyg.

Jag misstänker att min pojkvän vill ha barn…

Vad göra..dåligt läge

Annons:
AnnaLundin
2007-09-27 22:19
#1

Jag vet inte vad du vill ha för råd.

VILL du ha barn, men bara ser en massa praktiska hinder? Eller vill du ha motargument för att slippa skaffa barn?

VILL man hitta skäl till att vänta med barn så går det alltid. Det blir aldrig rätt tillfälle, helt enkelt…

Tid - vad är det som tar så mycket tid, som är så viktigt?

Plats - första året behövs inte särskilt mycket mer utrymme för barnet. Det ger dig 1 år och 9 månader att planera större utrymme…

Råd - samma där, första året kostar de inte så himla mycket, det är väl ända tiden i deras liv då barnbidraget faktiskt täcker större delen av dess kostnader. Barnkläder kan man hitta väldigt billigt på second hand och bäbiskläder blir ju inte utslitna utan dem växer de ur. De brukar kunna passera MÅNGA barn innan de behöver åka soppåse…

Mariana-clarissa
2007-09-27 22:28
#2

Jag vet inte vad jag vill men en katt har jag funderat på och sedan en unge (adoptera)..men ingen av dom kan man ge bort

däremot förväntas man låna ut sitt barn till barnomsorg och skolor..

Hur löser man det problemet..

Om inte annat tas barnen ifrån mig pga mitt handikapp…

Tyvärr

lisette
2007-09-28 14:13
#3

#2 beror väl helt och hållet på ditt handikapp? det finns ju många med diverse handikapp som har barn. de kanske behöver extra hjälp, men de fixar det.

magma
2007-09-29 05:39
#4

*hmm* Om du inte vill ha barn så måste du säga det till din kille, du kan ju inte skaffa barn för att du ger efter för någon annans vilja. Och om du kallar dem sattyg så är det antagligen ingen god idé att du ens överväger att bli förälder förrän du ändrat inställning- förälder är du sedan resten av ditt liv… Jag tycker inte att man medvetet ska "skaffa" barn förrän man kan känna att man kan ge barnet det han eller hon behöver. Och det är villkorslös kärlek, tid, utrymme att växa på alla sätt och vis, respekt och naturligtvis omvårdnad och trygghet. Diskutera igenom det med din kille, och lycka till!

Mariana-clarissa
2007-10-01 21:03
#5

Byta killen mot djur är nog min lösning

magma
2007-10-01 22:20
#6

Låter som en god idé.Flört

Annons:
Mariana-clarissa
2007-10-07 13:23
#7

Det är fortfarande ett problem….

Hur ska jag få tag i en kattunge…

Hur ska jag få dom andra att låta bli att lägga sig i…

Mariana

Upp till toppen
Annons: