Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1717 ggr
lisette
10/21/07, 2:32 AM

eget rum

när fick era barn eget rum?

har börjat fundera på om loke skulle börja sova på sitt rum. det ligger ju intill vårt och dörren står alltid öppen, så vi hör ju honom om det är något.

Annons:
Andy
10/21/07, 11:55 AM
#1

När Kevin var liten så hade vi våra rum brevid, så han sov där från början. (när han inte sov i vår säng!)

I huset vi har nu så sov Leo i vårt rum till han var ca 7månader. Då blev Kevins rum klart o han flyttade upp så Leo kunde få hans rum.

Pimu
10/21/07, 1:26 PM
#2

Mina barn har haft eget rum sen dom var 1 år .. men .. nu när jag har 3 st, så får killarna dela dom är 3 o 8 år (men älsta har en eget sovrum, men får inte plats me grejer i hans sovskrub) nu när vi bara bor i en 4:a ..
10 åriga dottern har eget rum

AusaBausa
10/21/07, 6:13 PM
#3

De 2 äldsta fick egna rum runt 9-1 år medans minstingen fick eget efter 1.5, lite beroende på att vi inte hade ngt rum till henne förrän dess…pga renoveringar/rumsflyttningar m.m.

Tror nog Loke ska kunna bo i eget rum, så nära har ni ju t honom så ni hör honom…sover kanske mer ostört också både ni o han!

AnnaLundin
10/21/07, 11:32 PM
#4

Jag har flyttat mina barn till eget rum (de delar rum) när de har börjat sova gott hela nätterna, dvs utan att vakna flera gånger varje natt. Det har varit nån gång mellan 1-1½ års ålder, om jag minns rätt. "Ettan" var nog kanske ännu äldre, förresten…

Tyckte inte att det var så bråttom att flytta ut dem, men det är ju en smaksak.

Pomperipossa
10/22/07, 10:24 AM
#5

Lillan är 2 år och sover i vårat rum men i egen säng…

Elisabeth-J
10/22/07, 10:53 AM
#6

Mina äldsta pojkar sov i eget rum när dom var ca 6 månader. Den minsta när han var 2 år pga sjukdomar.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
MaMaMade
10/23/07, 11:20 AM
#7

Sonen var ju lite äldre när han kom…men tjejerna var kring året o de flyttade ganska så omgående in i eget rum då vi störde varandra pga förkylningar mm. Det har fungerat finfint trots separationer o nya anknytningar som är fallet när det gäller adoptioner. Lycka till! :)

Susanne
10/23/07, 12:20 PM
#8

Tjejerna har haft eget rum från det att jag slutade natt-amma.
Egen säng redan från början.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

[mingdie]
10/25/07, 5:27 AM
#9

Vi hade ett kul samtal med vår familje doktor, som är i vår ålder,  när vår son var 1 månad och vi tyckte det skulle vara bra att ha honom i eget rum. Han första barn fick eget rum efter 1 månad och den andre hamnade i eget rum från första dagen. Det är kul hur olika man kan se på saker.

Eddie

Zebben
10/26/07, 12:43 AM
#10

Min dotter var nog 1½ år när hon fick eget rum. Första 5-6månaderna sov hon i vår säng. Sen flyttade hon till egen säng i vårt sovrum innan hon fick eget rum. Har fungerat klockrent.

SaraO
11/13/07, 12:33 AM
#11

Känner  mamman sig  trygg  att släppa taget lite, så tror jag barnet också är tryggt nog att sova i eget rum. (Förmodligen tidigare). Konstigt nog så hör man ju ändå minsta lilla nysning i sömnen även från rummet bredvid. Det  är nog mamma- eller pappagenen som gör att man får superhörsel och vaknar av minsta prutt.

Min äldsta dotter fick flytta till eget rum när hon var 10 mån och yngsta 5 månader. Enda problemet är ju att man s jälv får gå längre när det är nått, men å andra sidan sover jag bättre när jag väl sover.

lisette
11/13/07, 7:13 AM
#12

#11 måste vara mammagenen, för pappagenen finns inte hos min sambo i det läget. han sover lugnt vidare…

loke sover ff inne hos oss då datorn står kvar i hans rum =(

Jossan86
11/13/07, 3:03 PM
#13

Pontus fick flyta in till sitt rum vid 8 månader, inte förren då började han sova hela nätterna..

Annons:
Carita
11/14/07, 9:04 PM
#14

Leo var 1 år och han hade börjat sova hela nätter utan att vakna.

Upp till toppen
Annons: