Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 1278 ggr
[Sajberlena]
10/6/07, 1:39 PM

Varför och hur?

Nu har det hänt, och det har hänt i min gamla hemkommun.

Jag blir förvånad om det inte visar sig att jag vet vilka killarna och gärningsmannen är…

Det är så fruktansvärt tragiskt för alla inblandade. Flera familjers liv har mer eller mindre slagits i spillror på några sekunder. Jag lider så fruktansvärt med dem allihop…

Men jag kan inte låta bli att ifrågasätta ett par saker. Föräldrar - vad gör och var är era barn? Vad gör femtonåringar på en privat gård klockan halv två på natten? Vad var den utlösande faktorn som fick gärningsmannen att agera som han gjorde? Varför kunde det hända? Och framför allt - hur ser vi till att det inte händer igen???

http://www.blt.se/article.php?args=990964,102;145;0;0

Annons:
Elisabeth-J
10/6/07, 1:45 PM
#1

Jag läste det och det är en tragisk historia, jag lider med dom alla och jag håller med dig angående försäldrarnas koll där, när dom stör en granne som också hela bygden hade vetskap om. Blindar man bara för det?

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Sajberlena]
10/6/07, 1:59 PM
#2

Obegripligt…

[Sajberlena]
10/6/07, 5:34 PM
#3

Lägger om länken för artikeln är omskriven

http://www.blt.se/article/991082_102-145-0-0

lisette
10/6/07, 6:19 PM
#4

det står ju i artiklen att gårdens barn har blivit trakasserade förut och att det förekommit anmälningar.

jag kan förstå mannens agerande, att han blir så arg att han tar ut sin hagelbössa. men att skjuta - det är ju vansinne…

det är flera familjer som lider idag…

[Sajberlena]
10/6/07, 6:22 PM
#5

Mmm, de har trakasserat familjen under flera år. Finns inga ursäkter för hans agerande, men varför gjordes ingenting? Socialen var inkopplad, polisen - hur kunde det få hålla på så det var tvunget att sluta såhär?

Varför kan ungar hålla på och hålla på så vuxna går över gränsen och tappar alla spärrar?

lisette
10/6/07, 6:29 PM
#6

har du inte sett på insider/outsider (kommer aldig ihåg vilken som är vilken) där en släktfejd fått pågå i fem år utan att ngt hänt. byinvånade har flyttat ifrån byn pga en familj…

Annons:
MaMaMade
10/7/07, 8:03 PM
#7

Jag o Guben diskuterade det i bilen idag…upprörda känslor.

Fick lov att gråta en skvätt för den misshandlade 16-åringen nyss, då jag läste att han avlidit av skadorna… :(

Ibland blir man så rädd…

zimzon
10/9/07, 2:50 PM
#8

Här finns en namninsamling: http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1169

 Själv känner jag inte de drabbade, men jag förstår faktiskt pappans agerande och jag tror att de flesta skulle kunna göra samma sak i hans situation. De har ju trakasserat honom och hans familj i flera år.

Annette
10/9/07, 8:24 PM
#9

Man är ju inte mer än människa. Om någon hade trakasserat mina ungar hade jag säkert agerat jag också. Nu var det ju olyckligt att det gick så här illa.

Linnda
10/10/07, 3:27 PM
#10

I mina ögon är han en hjälte, sen är det ju såklart olyckligt att det gick som det gick….

Faxlin
11/24/07, 3:07 PM
#11

Detta är något som är så djupt tragiskt. För otroligt många inblandade. Och jag skyller faktiskt allt på samhället.
För det här fallet har varit uppe så många gånger att något skulle ha gjorts. Polis och sociala är för handfallna och då kan det sluta i djup tragik.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Upp till toppen
Annons: