Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1012 ggr
lisette
11/23/07, 12:00 AM

babysim

har era barn fått ut något av babysimmet?

det verkar som om loke älskar det. han börjar plaska direkt när han kommer i vattnet och han slutar inte förrän man går upp igen.

en bekant tyckte att hon likaväl kunde åka till badhuset själv och göra samma saker med sitt barn som de gjorde på babysimmet.

vad tycker ni?

Annons:
CBA
11/23/07, 10:41 AM
#1

Jo visst det kanske man kan men samtidigt så får man ju det sociala samspelet på babysimmet där barnet får träffa (kanske inte så mycket direkt leka med men ändå) andra barn, vilket oxå är viktigt.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AnnaLundin
11/23/07, 2:05 PM
#2

Visst kan man åka till badhuset själv och göra samma saker - men gör man det? Svaret för de flesta är nog NEJ… Sen är det inte så dumt att ha en ledare som talar om vad man ska göra, så att man GÖR det också….

Mina barn har gått på babysim allihop och gillat det olika mycket. Men det har gett dem alla vattenvana och lärt sig komma vidare.

Annette
11/23/07, 3:06 PM
#3

Mina har aldrig gått på babysim. När den store var liten renoverades badhuset och var helstängt. Med den lilla blev det för bökigt att samtidigt passa en badtokig treåring :)

Zebben
11/23/07, 6:07 PM
#4

Jag gick babysim med dottern, och det var jätteroligt. Men dyrt! Speciellt när dottern min ansåg det vara dags att amma under just den tiden vi skulle plaska. Hon ville inte ha innan,fast jag erbjöd henne precis innan det var dags att gå ner i poolen. Utan hon blev jättehungrig i poolen. Men vi gick steg 1 och steg 2.

Med nästa barn kommer jag inte gå babysim utan går hellre till badhuset själv. Då kan jag ju de flesta moment man gick igenom.

Upp till toppen
Annons: