Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 9971 ggr
Elisabeth-J
2007-11-18 21:37

Barnkalas

När barnen är små är det lätt att ordna kalas med lite lekar och fiskdamm m.m. Men nu har jag ingen fantasi eller någon ide´som känns bra. På söndag fyller Robin 10 år och ska bjuda hit några kompisar men jag vill hitta på något så det inte slutar med att dom springer runt i huset och leker krig. Jag tycker det blir svårare och svårare med åren, för 10-åringar är ju nu i en mellanålder, ska man leka eller inte? Det brukar spelas dataspel och playstation men det vill jag helst undvika på kalaset. Har ni några bra tips eller ideer? Är tacksam för alla svar :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Annette
2007-11-18 21:45
#1

Jag skäms för att säga det, men barnkalas är det värsta jag vet att ordna. Mina har inte haft några i år, men nästa år vill sonen ha kalas igen. Jag vet inte heller vad vi skall hitta på, han blir 11 i mars.

AnnaLundin
2007-11-18 22:28
#2

Jag har lite dålig koll på barn i just den där åldern.

Kan bildrebusar vara något, nåt att klura lite på? Eller är det för svårt i den åldern?

Klarar NI dessa? Flört

--------------------------------------

---------------------------------------

-----------------------------------------------------

------------------------------------

VEM av er blir snabbast med lösningen? ;)

Pernilla
2007-11-19 22:11
#3

…verkar vara för svåra för 31-årsåldern också…

skruttan31
2007-11-19 22:46
#4

När min son hade sitt kalas körde vi stol leken,,  dvs,, hela havet stormar tror jag leken heter,, de går ut på att man ställer stolar med ryggen mot varann,,  en stol mindre än de är personer som är med,,  sätter på musik o när musiken stoppar ska dom skynda sig o sätta sig,, o den som blir utan stol får utgå,, o så plockar man bort stol en efter en när någon åker ut,,

skruttan31
2007-11-19 22:47
#5

Eller så tips promenad,, men då med frågor så som vem prickar bäst.. o då tar man tre namn,, sen när de är dags så tar dom tre barnen o föröker pricka en flaska med en penna,,  osv,,

Morrhoppan
2007-11-19 22:58
#6

Det finns ju olika restauranger och andra ställen som anordnar kalas. Här finns t ex bowling, go cart, creativum ( ett ställe där man kan gå runt och testa olika experiment och andra kul saker) Mc Donalds osv.  Det tycker jag verkar himla smidigt till lite äldre barn, då det är svårt att hitta på kul grejer.

Annons:
lisette
2007-11-19 23:28
#7

#2 ingen verkar det som.. ;)

Elisabeth-J
2007-11-19 23:35
#8

#5 Tipspromenad får det bli bl.a! Tack! Skrattande

#6 Vi har haft flera såna kalas så det har han tröttnat på, nu får det bli hemma istället.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Anna-N]
2007-11-19 23:43
#9

#2: Blir bara yr av det där….Skrattande

lisette
2007-11-20 00:56
#10

jag väntar på lösningen :D

MaMaMade
2007-11-20 09:49
#11

Sonen har sedan 9-årsåldern hellre velat åka iväg o göra ngt tillsammans m 1-2 kompisar. Första ggr skjutsade Guben dem till stan där de fick äta hamburgare o sedan gå på bio.

När han fyllde 11 skjutsade han ner dem till Ö-vik o så spenderade de en dag på äventyrsbadet där.

I år lutar det åt Ö-vik igen…han tycker att det är roligare att göra ngt sådant istället för att bjuda hem folk.

Inne i stan har de Laserdome…han fick entré dit i julklapp av sina kusiner förra julen o det var en hit! Han kommer nog att få det i år igen…

AnnaLundin
2007-11-20 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Okej här kommer lösningen….

  1. Massage (massa "g")
  2. Konrad (kon-rad)
  3. Mazarin (massa "ri:n")
  4. Tvål (två "L")

Sen kommer en till här, vem löser den?

lisette
2007-11-20 10:51
#13

#11 det är nog smidigare för en själv oxå tt inte vara hemma… =)

#12 men sluuta? jag trodde alla bilder skulle bilda ett o samma ord..

Annons:
MaMaMade
2007-11-20 11:18
#14

#13 Nähä, men *huuur* kan du tro ngt sådant!!! Skrattande

Han har haft ett kalas m kompisar här hemma o varken han el jag var särskilt impade av att plocka popcorn mm som kastats runt. För coola för att leka men för barnsliga för att hålla stilen…Flört

Han blir nöjd o vi är nöjda…kan det bli bättre?

[Anna-N]
2007-11-20 15:42
#15

#12: Men jösses, vad man är……:-) Måste erkänna att jag var helt ute o cyklade. För svårt för för mig mao.Generad

Upp till toppen
Annons: