Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1087 ggr
MaMaMade
10/24/07, 2:05 AM

Magsjuka!!! :(

Sitter m en kopp te framför datorn o funderar över om min magen känns konstig el inte.

Hade påbörjat en skön kväll i sängen m en bok o "Ugly Betty" på TV:n, en kopp te o en chokladbit till. Minstan blev lite orolig ett par ggr men hon har haft en drömperiod så jag tänkte inte så mkt på det. Tills jag hör hur hon börjar hulka…har torkat tapet, lister, säng (2 ggr)…duschat tösen 3 ggr, torkat av henne 2 ggr o torkat 2 rejäla pölar på golvet. Ska snart sätta igång tvättmaskinen m tvätt nr 1.

Lillan ligger utslagen på ett täcke framför TV:n…hon fick somna till sina älskade "Bumbibjörnarna"…o där får hon ligga. Ska lägga mig på soffan bredvid…kommer ändå inte att kunna somna. Sista ggn hon kräktes i sängen låg hon kvar på rygg o m tanke på hur mkt som kom ser jag framför mig hur hon kvävs…inte för att det är ngt kvar i lilla maggen nu men bara tanken…

Vet vad jag kommer att göra imorgon också…det brukar vara jag som åker på magsjuka i första hand så mig hittar ni nog i badrummet om ni vill mig ngt. ;/

…O Gubben jobbar inatt…vissa har tur som bara den!

Annons:
lisette
10/24/07, 2:30 AM
#1

usch då. men du vet vad du har att göra imorgon ivarjefall… ;)

MaMaMade
10/24/07, 9:13 AM
#2

Hmm…tack för den du! ;)

Har bara en tvättmaskin kvar att köra. Guben är hemkommen o har lagt sig. Tack o lov vill han kolla in börsen när den öppnar så jag ska väcka honom kl 9. Då får jag lägga mig o när jag vaknar tar han en lur igen.

Jag som hade planer för den här dagen. Det är Mellis FSK-dag o det blir så lugnt o skönt när hon är borta. Jag tänkte sy, ta en långdusch, pyssla om ansikte o fötter… Har sykurs ikväll men m tanke på det intensiva vomerandet inatt ska jag nog hålla mig hemma så jag inte smittar ngn. Jag kommer till 99,9% att bli sjuk…får *alltid* magsjuka…men det tar väl lite längre tid för bacilluskerna att få mig på fall…man har ju blivit härdad m åren.

Maggen känns lite blurpig men det kan ju bero på att jag inte sovit ngt på ett dygn o dåligt flera dygn före det pga värk. Håll tummarna!

[Anna-N]
10/24/07, 10:48 AM
#3

Proppa i dig 10 vitpepparkorn och hoppas på det bästa :-)

MaMaMade
10/24/07, 10:59 AM
#4

Försent…hälften är redan ute. Om det beror på lite sömn o mkt te el ngt annat får vi se längre fram idag men maggen är helt klart kass.

Minstan är dock piggelin igen…hon har fått i sig en mugg m svag nyponsoppa + ½ spisbröd o borstar fn tänderna.

Nu kom Guben upp så jag tänker ta en dusch (fattar inte varför jag känner mig så ofräsch!?) o sedan hoppa i bingen i några h.

Ha en bra dag allahopa!

AusaBausa
10/24/07, 11:17 AM
#5

Stackare!!!! Hoppas det går över snabbt.

…peppar peppar så har vi klarat oss här ännu…men det kommer jag lovar..som ett brev på posten…! MEN jag vägrar ligga sjuk den 3 nov för då SKA jag rida jakten om jag så ska ha påse brevid…!

Susanne
10/24/07, 12:21 PM
#6

Stackare! Krya på er.

Så fort vi hör att någon har magsjuka i någon av skolorna eller där vi kan tänkas jobba osv. stoppar vi i oss 4 vitpepparkorn var 3 ggr/dag.
Än så länge har det fungerat, den som var magsjuk sist var yngsta dottern (nu 10½ år) då hon var så liten att det inte gick att ge henne pepparkorn. Vi andra har klarat oss längre än så.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Annons:
parsley
10/24/07, 7:19 PM
#7

Och jag som skulle rekomendera 8 vitpepparkorn…

Hur som helst. Att svälja några hela vitpepparkorn stoppar magsjukan.

Linda
10/24/07, 8:33 PM
#8

Va? Vad har ni fått för er att peppar stoppar magsjuka???ha ha..Har aldrig hört det.

MaMaMade
10/24/07, 8:56 PM
#9

Lillan pigg o kry igen! Äter, leker o *busar* som vanligt. Jag däckade vid 10-tiden efter en lång varm dusch o sov till kl 15 så jag har lite baksmälla men den ska botas m en kopp te + en *stooor* bit nybakad mockaruta när flickorna lagt sig om en stund.

Hoppas att sonen klarar sig för han ska på dans på fredagkväll.

[Anna-N]
10/24/07, 9:08 PM
#10

#8: Vida kännt för oss som jobbar på dagis och sjukvård blandannat. Det har stoppat magsjuka x antal gånger på personal o övriga. Har haft magsjuka 1 gång sedan man var i skolåldern och då hann man inte stoppa i sig kornen, tyvärr.

Annette
10/24/07, 9:53 PM
#11

Vitpepparkorn får jag ofta tips om också.

Vi brukar klara oss från maginfluensa. Har nog bara haft det en enda gång sedan barnen föddes. För min egen del är jag övertygad om att 16 års städande av skitiga Volvotoaletter gjort mig så gott som immun ;)

Susanne
10/25/07, 12:19 AM
#12

#8
Man lär sig något nytt varje dag :)
Pepparkornen är ett "gammalt arv" som liksom många andra arv glöms bort.
OM det nu skulle vara så att peppar inte hjälper, har vi som stoppat i oss dem då en mass-hallucination (spridd över hela Sverige) som i sin tur tar bort maginfluensan?  ;)  eller?

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Elisabeth-J
10/25/07, 2:18 PM
#13

Vitpepparkorn stoppade vi personal i oss på förskolan när magsjukan härjade och har då sluppit magsjuka i många år. Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
AusaBausa
10/25/07, 2:24 PM
#14

jag stoppade i mig 10 vitpepparkorn o spydde som en gris…antingen tålde jag inte dem eller var det försent…hihi! Aldrig provat igen;-D

[Anna-N]
10/25/07, 4:19 PM
#15

#14: Troligtvis försent. Ska vara helst i förebyggande.

parsley
10/25/07, 6:17 PM
#16

#8 Hört från någon dagisfröken och sedan testat med gott resultat.

Snuttenuttan
10/26/07, 12:29 PM
#17

Hela familjen är snabb till vitpepparburken när det är magsjuka i närheten…och för det mesta har det funkat,gäller man hinner ta i tid…

MaMaMade
10/29/07, 11:59 AM
#18

Nu ligger Guben…han fick värk i hela kroppen i förrgår natt när han jobbade. Hade ont hela dagen igår men for ändå o jobbade sista natten.

Inatt kulminerade det m feber, värk i hela kroppen, värk i magen (inte magknip utan annorlunda) o magras. Inga kräkningar dock. Hoppas han känner sig piggare när han vaknar/stiger upp…vi har så mkt att göra o de har lyckats lägga en kurs nästa helg…på hans lediga…*såklart*! :( Han som bytte av honom i morse berättade att han hade mått likadant i förra v.

Nu är det bara att vänta o se om jag också blir drabbad…maggen har iofs varit lite lustig men jag har trott att det berott på den kvantitet popcorn jag satt i mig under några kvällar. ;)

Får prova vitpepparkorn nästa ggn jag hör rykten om magsjuka, nu hann vi inte ens höra ngt. Annars är det ganska bra för mig att få en rejäl maginfluensa får då lyckas jag hålla mig borta från dåligheter (läs onyttigheter) ett bra tag efteråt! ;)

CBA
10/30/07, 11:55 AM
#19

Min yngstas dagmamma har inte varit magsjuk på snart 30 år pga av vitpepparn :o)

Så fort det börjar härja sådana baciller så sväljer hon 10-15 vitpepparkord varjde dag tills det är över.

På dagiset där jag jobbade ställde kokerskan fram vitpepparburken i personalrummet när magsjukerna började.

Jag hör oxå till de som blir magsjuk bara av att höra någon kräkas men jag har faktiskt klarat mig i några år nu och jag vill tro att det är pepparkornens förtjänst.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Upp till toppen
Annons: