Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2671 ggr
Believer
12/11/07, 1:37 PM

Duschtvål/Schampoo.

BM berättade att de första månaderna räcker det med babyolja i vattnet. Och sen smörja in bebis efteråt. Men när började ni använda duschtvål/schampoo på småpluttarna? Shampoo blir ju inte aktuellt här på ett tag, då William bara har lite fjun på huvet haha. Men dom här milda duschtvålarna på babyhyllan, när kan man börja använda dom?

Annons:
lisette
12/11/07, 2:09 PM
#1

tyckte loke blev äckligt hal av oljan, så jag började med tvålen direkt istället. använder bara den, inget schampo.

AnnaLundin
12/11/07, 3:48 PM
#2

Jag tyckte bara det blev äckligt med olja i vattnet när mina var små, så jag lät bli. Däremot så tvättade jag håret på dem med gamla varianten av Natusans babyschampo - som jag tyckte doftade så gott… Den nya "förbättrade" varianten luktar däremot riktigt illa i min näsa… Har inte hittat nån bra ersättare heller.

Jag har också använt mild tvål eller duschcreme från de var ganska små. Mina har inte badat oftare än en gång i veckan, så de blir inte uttorkade av det. jag har just nu, för övrigt en favorit till mig själv och barnen, det är också Natusan, men vad den heter? Hmmm… Minns inte. Men den innehåller en del lotion också och man blir jättemjuk och skön efteråt.

marielle1
12/11/07, 4:07 PM
#3

Jag började använda babytvål nästan direkt, även till håret. Jag brukar avsluta badet med att hälla i ett par droppar barnolja så blir hon inte så torr. Tar man i oljan direkt så blir håret så äckligt.

Believer
12/11/07, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

okej. jo tycker oxå att William blir väldigt hal av oljan. men visste inte ifall man kunde anv. tvålen så tidigt. fast det kanske står på förpackningarna? *känner mig lite trög nu*

#2. du kan väl kolla upp vad den heter? =)

#3. ja det där med att håret blir äckligt har jag ingen erfarenhet av. william har som sagt knappt nått hår än hehe.

[Anna-N]
12/11/07, 8:38 PM
#5

Jag använder aldrig "vanlig" tvål utan några droppar olja i badvattnet och Natusans Babytvål till kropp och hår vid bad. Annars enbart vatten. Har smörjat ett fåtal gånger med salva och då oftast om det blivit ngt rött i baken aldrig på kroppen.

lisette
12/12/07, 12:18 AM
#6

nej håret blir ju jätteäckligt av oljan.

när vi ändå pratar tvåler osv.

brukar ni smörja in era barn? jag har sett jättemånga inne på babysimmet som smörjer barnet efteråt. jag tycker det är lite dumt , har man bara en duschkräm som är återfuktande så ska det inte behövas. loke är jättemjukt o go i sin hud.

Annons:
[Anna-N]
12/12/07, 3:55 PM
#7

#6: Nopp, smörjer ALDRIG kroppen.

AnnaLundin
12/12/07, 9:45 PM
#8

Mina barn har aldrig blivit insmorda…

Carita
12/13/07, 8:25 AM
#9

Min son har haft torr hud sedan han föddes. Det har blivit många besök och undersökningar på barnklininken men de konstaterar alltid att han har "torr hud" Så här smörjs det morgon och kväll, händerna kan smörjas lite oftare beroende hur de ser ut.

Nu är han två år och det har blivit bättre förhoppningen är att det växer bort.

Upp till toppen
Annons: