Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 2140 ggr
lisette
11/13/07, 7:22 AM

på fötterna i vinter

innan var det händerna, men nu är det fötterna.

vad har ditt barn på fötterna nu när det börjar bli kallare?

Annons:
AnnaLundin
11/13/07, 12:30 PM
#1

Eftersom du än så länge inte har ett barn som själv springer i snön så vill jag gärna rekommendera dig fårskinnstossor! Det håller dem riktigt varma och goa om fötterna på vintern, innan de börjar gå.

Mina barn som är lite större har diverse "snowjoggingliknande" stövlar, minst 2-3 par/barn. Vi är ju mycket ute här och mina barn har en förmåga att blöta ner sig själva, inkl fötterna, så man måste ha flera ombyten helt enkelt. Jag har inte brytt mig om att köpa några dyrare stövlar utan satsade på flera par billigare i stället. Rymliga stövlar får plats med raggsockar också, de kallaste dagarna.

Jossan86
11/13/07, 3:02 PM
#2

Vi kör med Rådis, från Din Sko… =)

lisette
11/13/07, 4:17 PM
#3

#1 vilken bra idé! var kan man få tag på såna måntro? vilkem bra julklapp!

AnnaLundin
11/13/07, 5:04 PM
#4

#3 Jag köper mina på Ica Maxi…. Alla storlekar från 19 - makens stooora….

AusaBausa
11/13/07, 7:41 PM
#5

varmfodade gummistövlar än så länge…håller foten torr o varm samtidigt! sen får det ju bli en riktig vinterkäna/stövel som tål mer kyla…när de var små o inte gick hade de termotossor…

[Anna-N]
11/13/07, 8:03 PM
#6

Jag har "tossor" eller raggsockor på lillen. Behöver ju inte skor ännu.

Annons:
Annette
11/13/07, 8:50 PM
#7

Jag hade också tjocka raggsockor på mina. De satt även i åkpåse, se det blev varmt och gott.

Pomperipossa
11/14/07, 9:59 AM
#8

När dom var små gjorde jag som #6 och #7. Nu har sonen kängor till skolan och lite tåligare kvalitet här hemma. Lillan kör med "allväders"..:)

Andy
11/14/07, 10:01 AM
#9

Kevin har ett par läderstövlar o ett par "snowjogging". Lilla Leo har ett par vinterskor annars tossor när han sitter i vagnen.

miwi
11/14/07, 8:07 PM
#10

viking-kängor. har haft dom sen killarna började att gå, och har svårt att köpa annat. håller tätt  och värmen.

har sett att dom säljer begegnat på tradera, kanske värt att kolla upp?

jag rekomenderar dom iallafall varmt, även om dom är dyra.

Carita
11/14/07, 8:59 PM
#11

Ecco med gore tex. Är jätte nöjd han har haft dem i väder från +7 till -10 och han har varken varit svettig eller kall.

magma
11/16/07, 12:42 AM
#12

Instämmer helt med #1, när de var små var fårskinnstofflorna helt oslagbara! Mina köpte jag på Gotland, helt otroligt mjuka inuti- men det brukar finnas lite varstans. Julmarknader, hantverksbutiker, butiker där det säljs garn/broderier/tyger, och säkert finns det även på nätet att beställa. Du får Googla:)

Cicatrix
11/16/07, 1:52 PM
#13

Hej, Ny här… 

Jag vill bara rekommendera en vinterstövel från KUOMA. Ett finskt märke. Helt suverän. Lätt att ha på foten, lätt att sätta på, håller sig torra, kan tvättas i maskin på 40° utan att form och funktion försvinner, torkas i tumlare eller stöveltork. Jag köper inga andra stövlar till mina barn längre. Går att ha i "flera generationer".

Annons:
kicki80
11/16/07, 11:37 PM
#14

#13 dem har mina tjejer också och dem verkar gilla dem.. Lätta är de också..  Ganska dyra är de om man inte kan ärva.. vår stora tjej kan inte ha ärvda skor då hon säger att hon får ont i ryggen så vi satsar på nya skor istället så kanske de kan ärva andra kläder av varandra.. Har själv provat att gå i syrrans skor och jag tyckte inte det var skönt då vi alla går olika.. Men det är vad jag tycker :)

Jorra76
11/17/07, 10:06 PM
#15

Vi har fodrade gummistövlar om det inte är för kallt. Annars gäller vinterkängor med tjocka sockar,

JohannaMax
11/22/07, 11:38 AM
#16

Norma två år har fått ett par kavat vinterstövlar och de verkar jättebra! Förra året hade hon kavats känga och den är jag oxå jättenöjd med!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Linda
11/22/07, 11:33 PM
#17

 pst..Vinsent har kanon skor

Zebben
11/22/07, 11:43 PM
#18

Jag kör med varmfodrade stövlar till min dotter när det är blöt men inte så kallt ute. När kylan kommer så får hon ha Viking Gortex stövlar. Vet inte riktigt hur de är, förra året (hennes första vinter som hon kunnat gå) hade jag Ecco Gortex och var supernöjd! Hoppas Viking skorna är lika bra.

Upp till toppen
Annons: