Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 876 ggr
bosse
11/15/07, 8:22 PM

En olycka händer så lätt.

I går kom Imane hem med tårar i ögonen och jag undrade naturligtvis varför. Det visade sig att en av hennes leverantörs/väns drygt 2 åriga son hade omkommit i en olycka. Hans bror hade backat över sonen med en lastbil. Sonen och brodern hade samma namn och med dom familjeband som finns här visar det på en stark samhörighet. Till saken hör också att det tog dom 6 år att få sitt första barn. I arabvärlden åker man alltid i fängelse om nån dött i en olycka. Man stannar tills det är avgjort hur mycket blodspengar som skall utkrävas. Beloppet beräknas på dom kostnader familjen haft för den omkomne fram till dödsdagen och hur mycket pengar han borde ha kunnat bidra med om han levt fram till en viss ålder. När polisen kom för att hämta brodern, så sa vår vän att dom skulle behandla honom väl för han kunde troligen skaffa sig ett nytt barn, men inte en ny bror. Detta hade varit ett svårt ögonblick för brodern som var i chocktillstånd. Det kommer att ta minst en månad innan han kommer ut ur fängelset. Och i fängelset finns ingen psykisk vård, inte ens mat. Maten måste tillhandahållas av familjen eller om man kan muta vakterna att köpa mat.

Annons:
Elisabeth-J
11/15/07, 8:46 PM
#1

Men fy vilken tragisk berättelse Gråter Jag tänker på dom alla som nu är drabbade av sorg och skuldkänslor m.m.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lightseeker
11/15/07, 9:40 PM
#2

jag skall be för brodern, som är dubbelt drabbad av denna tragiska händelse. Det låter som en mardrömslik situation att hamna i, för hela familjen.

MaMaMade
11/16/07, 9:02 AM
#3

Åh, så sorgligt! Vilken stark far…det är så lätt att skuldbelägga den som varit ansvarig över fordonet ed när det hänt en olycka, även i de fall som den förolyckade själv varit ansvarig. Kan ju bli jättejobbigt om det är en nära vän el som i detta fallet; en bror.

Tanken på att ngt av mina barn skulle förolyckas…o att ngn av mina närmaste skulle vara inblandad…

Mitt djupaste deltagande till familjen! :(

lisette
11/16/07, 3:47 PM
#4

detta är ju verkligen något som man inte önskar någon.

otroligt starkt av pappan att säga som han gjorde.

Upp till toppen
Annons: