Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 850 ggr
lisette
2007-11-22 23:57

efter många om och men

ja efter många om och men, många samtal till kommunerna. påminnelser om intyg hit och dit så har äntligen loke satts i kö för dagis.

återstår att se om han får plats till den 1/4 bara, det är tydligen fullt överallt.

Annons:
CBA
2007-11-23 10:42
#1

Har ni inte plats garanti?

Kommunerna är skyldiga att fixa barnomsorgsplats åt barnet när det är dags….iaf i våran kommun så fungerar det så.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[Anna-N]
2007-11-23 11:12
#2

Här är det så också att kötiden aldrig är längre än 5 månader.

AnnaLundin
2007-11-23 14:03
#3

#1 - de är skyldiga till det, men det finns väl inte direkt några bestraffningar för kommunen om de inte lyckas…. På ett annat föräldraforum finns just nu en tjej som ska ha barn i vår och hennes blivande vikarie får inte tag på barnomsorg. Har sökt från december, blivit erbjuden till nästa höst….

CBA
2007-11-23 17:38
#4

#3 Jo det är sant och det är bedrövligt :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AusaBausa
2007-11-25 16:56
#5

de har platsgaranti i kommunen…det innebär att du kan få fsk-plats 2-3mil hemifrån!  Står ingenstans att de ska bli placerade på den fsk de önskar bara att de ska få en plats! Kul m 2-3mil enkel resa t dagis! sen kansek köra samma väg tillbaka för o komma t jobbet…

lisette
2007-11-25 21:51
#6

#1 nu är det ju i grannkommunen vi sökt plats.

Annons:
Pomperipossa
2007-11-27 11:03
#7

Efter mycket bråk och turer fick jag dagisplats till lillan… Det jäkliga är att det inte är på nåt av de 2 dagis i närheten där vi bor utan i andra änden av stan… Vilket innebär att hon inte går med någon av sina kompisar hon har här hemma eller med några barn som hon sen kommer börja skolan med…(Vilket kommunen säger att dom ska få göra..) Pga detta har vi fått lov att köpa en till bil för att kunna köra henne till dagis!:(

Morrhoppan
2007-11-27 23:22
#8

#7 Fortsätt att köa till förskolan i närheten där ni bor. Det är ju jättebra att ni fått en plats över huvudtaget, men har ni inte fått där ni ville ha plats, och ni fortfarande känner att ni vill ha henne där, så kan man byta.

lisette
2007-11-28 07:09
#9

#7 vad jobbigt att få köpa ny bil! det är ju inte direkt gratis med försäkringar, bensin o inköp osv…

AusaBausa
2007-11-30 15:04
#10

#8 i min jobbkommun  får man inte byta fsk så där bara, utan då måste man säga upp den plats man har o söka på nytt! Nu är det ju en mindre ort o inte jätte långt mellan ngn av fsk enligt mig, då jag har själv enkel resa 1 mil till vår fsk! Så där tycker jag inte det finns ngt behov aav byte men värre i större städer!

Pomperipossa
2007-12-03 10:36
#11

#8 I min kommun är det samma som för #10 vilket innebär att jag kommer få stå ännu längre i kö och det funkar inte (tog 6 månader att få den plats jag har nu). Visserligen är det inte en sån stor stad men eftersom att min nacke och rygg är paj så kan jag inte gå och dra en barnvagn 8 km och sedan tro att jag ska kunna gå till jobbet.:)

Upp till toppen
Annons: