Annons:
Etikett11-samlevnad
Läst 2925 ggr
Mia-
2007-11-29 16:48

Barn som har separerade föräldrar.

om ni har barn som bara bor hos er och ej hos den andra föräldern, Hur ofta träffar barnet den andra föräldern?

Annons:
lightseeker
2007-11-29 17:50
#1

nästan aldrig, han ringer inte ens till henne.

Mia-
2007-11-30 09:38
#2

I det här fallet så är det mamman som har valt att flytta med en av pojkarn till annan ort ganska långt bort. Från början så åkte de till respektive förälder varannan helg, sedan blev de var 4:e helg. Men nu åker de bara när de vill och det blir typ bara på loven. ca var 4:e månad kanske.

martdat
2007-12-01 16:17
#3

Min dotter är hos sin pappa varannan helg + extra längre lov om han är ledig från jobbet, detta fungerar dock inte så bra då han anser att han bara kan ha henne om det passar,,, hinner han inte så vill han byta helg men det där att byta fattar han inte,,, skita i att ha henne kallar jag det, som nu i går fick jag sms om att han vill "byta" som han kallar det för han ska på julfesst nässta helg, skrev tillbaka att jag jobbar och att han får lösa det men nej,,, det gååår inte,, jag ska själv på julfesst på mitt vickjobb i kväll och vad har jag då gjort, jooo, dottern skall till en kompis ett par timmmar och jag blir nykter så jag kan hämta henne,,, men det där att vara nykter finns inte på Xets karta,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Cattis
2007-12-02 01:45
#4

Min dotter är hos mig varannan vecka och hos sin pappa varannan. Funkar kanonbra. Vi bor bara ca en mil ifrån varandra, så hon kan gå i skolan som vanligt.

Bor de långt ifrån umgängesföräldern så kanske de inte tycker det är roligt efter ett tag, då de kanske inte vill missa aktiviteter eller att vara med sina kompisar.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

CarolaCarro
2007-12-02 12:06
#5

Mina föräldrar är separerade.. Jag var hos min pappa varannan helg.. Dom bor 3.5mil ifrån varandra…

Pomperipossa
2007-12-03 10:28
#6

Jag försöker få min son att åka till pappa varannan helg. Tyvärr så är det inte alltid det funkar eftersom han jobbar en del helger och sonen ibland har helgaktiviteter här hemma. Nu är det 3 veckor sedan han träffade pappa och kommer ta ytterligare 2 innan han kan åka dit..

Annons:
EmmaG
2007-12-04 17:22
#7

Nu har ju inte jag några barn men är själv ett "skilsmässobarn".
Jag bodde hos mamma och hälsade på pappa varannan/var tredje helg och var han bodde har varierat men mellan 10-15 mil bort, och ett år bodde han i Norge. Men då hälsade jag ju bara på den sommaren & julen..
Jag tycker att det har funkat jättebra med min förhållande till pappa ändå. Och jag är glad över att dom bott isär hela tiden.
Kanske för att jag inte har något minne av något annat?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Pomperipossa
2007-12-10 10:45
#8

Blir inte två veckor innan han åker till pappa…. Han får vänta fram till julhelgen innan han far upp…:(

supermoccine
2007-12-11 00:09
#9

Jag såg Dokument Inifrån idag om pappor och vårdnadstvister. Där kan man verkligen tala om problem med jämställdheten. Man blir så ledsen.

http://svt.se/ --> Play--> Dokument Inifrån--> Fördel mamma

plutten-92
2007-12-19 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

jag har skilda föreldrar som knabt pratar med varann utan att bli arga. jag bor hemma hos pappa och åker till mamma varannan helg. vi bor i essunga och mamma i vänersborg men jag ska börja gymnasium till hösten och vill flytta till östersund men det tycker inte min mamma om. hon vill at ja ska flytta hem till henne och bli typ läkare.

Lorita
2007-12-19 21:28
#11

Som #1 han (pappan till min dotter) kanske dyker upp till jul om hans sambo klarar av att övertyga honom.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




skruttan31
2007-12-29 09:51
#12

Min son är hos sin pappa varannan helg,, när de fungerar som de ska,, vilket de inte alltid gör,, kan väl i bland tycka att han kämpar för lite för o få sonen o trivas tillsammans med honom,, men tyvärr kommer oftast sonen hem efter en helg,, besviken o vill inte dit,, sen går de två veckor o sonen ser fram emot o träffa sin pappa igen.. o så åter på söndagen ledsen o besviken, vad göra??

lisette
2008-01-01 19:35
#13

vad jag inte kan förstå det är att det inte finns ngt som helst intresse för sina egna barn!

sambons far har 10 barn med 4 olika kvinnor. de enda han är intresserade av är de 3 barn han bor med. tycker jag är fruktansvärt att man kan bete sig så.

Annons:
Lorita
2008-01-01 19:55
#14

#13 jag förtår det inte heller, föresten så hörde inte min dotters pappa av sig i år heller få se om an kommer ihåg att hon fyller 17 nu den 19 februari………tur att jag har en ny man som älskar henna som om hon var hans egen Skrattande

Rätt frustrerande när hon fyllde 15, då beklagade han sig för kompisar ur dyrt det är med moppe………men hallåååå det var jag och min man som köpte både moppe och EU-kort och hjälm och kläder till henne, han lyckades pricka födelsedagen och ge henne en blomma Förvånad han vet inte ens vilket gymnasium hon går på eller att hon tränar karate och har grönt bälte Hemlis

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




lisette
2008-01-01 20:00
#15

#14 jag blir så himla ledsen när jag läser det. även om hon har sin nya (och uppenbarligen mkt bättre) pappa!  man borde inte få lov att göra så mot sina barn.

o när man bor så nära som jag förstått din fd gör dessutom. han borde få stryk. ;)

Lorita
2008-01-01 20:06
#16

#15 det tar tio minuter att åka till honom och som tur är finns MSN så hon kan hålla kontakten med sina två syskon som båda två behöver henne som stora syster. Den ena för att hon är handikappad och den andra för att hon behöver en frisk syster också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




lisette
2008-01-01 20:09
#17

träffar hon de någon gång lorita?

Lorita
2008-01-01 20:11
#18

#17 Den 19 februari 2007 var senast dom såg varandra

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




lisette
2008-01-01 20:12
#19

jaa det är tur för internet.

får man fråga varför de inte träffas? känns som jag är riktigt frågvis, men jag är uppriktigt intresserad.

Lorita
2008-01-01 20:39
#20

#19 jag vet inte, jag tror inte han bryr sig eller förstår. Mest tycker jag synd om hennes halvsystrar, båda två skulle behöva en stora syster.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
PimTheGreat
2008-01-01 23:44
#21

Min sambo har 2 barn sen tidigare förhållande och de barnen är varannan vecka hos oss och varannan hos mamman. De hämtas och lämnas måndagar. Det fungerar bra för oss och barnen verkar trivas med det. Är det sen så de vill komma till oss eller vill till mamman under vår eller hennes vecka så får de det. De får bestämma lite själva hur de vill, men brukar vara att de är här vår vecka och hos mamman hennes vecka.

lisette
2008-01-02 02:22
#22

#18 var det då din dotter träffade sin pappa eller sina systrar?

Lorita
2008-01-02 06:58
#23

#22 Han var hos oss den 19 februari förra året och lämnade över en blomma drack kaffe och hade med hennes två systrar. Så det var väll en två timmar någonting Fundersam

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: