Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1196 ggr
lisette
11/20/07, 12:59 AM

torka mun

vi har sedan loke föddes varit väldigt försiktiga när vi torkat näsa/mun, för att han inte skulle bli en unge som vänder bort huvudet när man torkar.

ha, gissa vad han gör? harn blir SUPER arg när man torkar honom näsan, han skriker och har sig.

torka munnen, ja då vänder han bort huvudet.

trodde det skulle gå att förebygga genmo att torka varsamt, men inte det inte…

Annons:
CBA
11/20/07, 9:35 AM
#1

Jag tror inte det finns en enda unge som tycker om att bli torkade om näsa och mun oavsett hur varsam man är :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

magma
11/21/07, 11:39 PM
#2

Instämmer;)

Niklas
11/23/07, 5:19 AM
#3

Jodå, det finns barn som tycker att det är värre att vara kladdiga. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CBA
11/23/07, 10:37 AM
#4

#3 Så är det med båda mina killar, de ogillar starkt att vara kladdiga med likväl så är det inte utan protest som man får torka munnen och näsan :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Niklas
11/23/07, 10:45 AM
#5

#4: Har du provat att ge dem papper och låta dem torka själva? Många barn tycker att det är roligt, särskilt om man berömmer dem för att de är så duktiga.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CBA
11/23/07, 11:39 AM
#6

#5 Självklart och det går jättebra…men ibland så måste en mamma/pappa hjälpa till ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Annons:
magma
11/24/07, 5:32 AM
#7

*hihi* Jag brukar försöka låta lite nonchalant, säger "kom nu så torkar vi dig kring munnen" men jag låter som om jag säger "tja, vi kan ju lika gärna torka dig men vi kan lika gärna låta bli".

Om jag låter för angelägen sätter hon oftast full sprutt med stora galoppsteg medan maten sprutar upp ur haklappsfickan, lämnandes ett spår av matrester ut ur köket och in till vardagsrummet. I värsta fall hela vägen upp i soffan, om tröga mamma inte hinner ikapp innan dess. (Hon är 2,5 år- sonen på 5,5 år har vi numera inga problem med längre, han sköter den biten på egen hand:)

Dock- att be henne torka själv kan fungera bra! Men resultatet blir väl inte så bra… Mest ett snabbt svisch-svisch under näsan och så är det enligt henne klart. Och om man försöker bättra på resultatet…ojojoj.

Upp till toppen
Annons: