Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 2292 ggr
Jennie104
2007-12-28 02:37

Orkar inte!

Jag har skilda föreldrar och mamma bor ihop med en ny man sedan 5 år tillbaka… hennes man har aldrig förr haft barn eller levt med en som ha barn så han bli väldigt lätt arg. Han kan bli super arg för att jag klagar på något tex… han har faktiskt buttat mej en gång och det gjorde väldigt ont och jag fick ont i armen. Jag orkar inte ha det såhär längre. Om det ska vara så här orkar jag inte leva!!! Usch! och när min mormor är här blir hon jätte förtvivlad för att vi bråkar ;/ Men när han inte är arg är han jätte snäll! Jag har sagt till mamma att jag inte vill… Jag är 11 år

Snälla hjälp mej!

Annons:
Lorita
2007-12-28 07:58
#1

Jag tycker du ska gå till skolsköterskan eller någon annan på skolan som du litar på, nu efter lovet och prata ut. "buttat" betyder det att han slagit dig? Vet din mamma om det?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




SusanneStromstedt
2007-12-28 09:43
#2

Jag håller med : tala om för någon vuxen på skolan vad han gör!/Kramis

MaMaMade
2007-12-28 09:44
#3

Alla har vi olika tålamod o vissa blir jättearga väldigt lätt…jag är sådan men det går över lika fort, sedan pratar jag m mina barn om varför jag blev så arg. Det funkar för oss…men…man får inte slå ngn annan! Vad klagar du på o hur ofta klagar du? Oftast är det inte bara en persons fel att man träter men som vuxen är det han som ska veta var gränsen skall dras. Tycker du att han är orättvis ska du som Lorita säger tala ut m ngn vuxen som du litar på för att få stöd o råd. Den personen kan sedab hjälpa dig att tala m din mamma om du känner att du inte kan vända dig till henne först av allt.

 Lycka till Jennie! Berätta för oss hur det går för dig vännen!

plutten-92
2007-12-28 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

mina föreldrar e också  skilda fast bara fyra år tillbaks och pappa har en ny.  hon har två söner var av en bor hos oss. hon gör typ allt för honnom men inget för oss, bara gapade på oss vad vi än gjorde typ. jag blev ju skit sur och sa till pappa, du får välja mellan hon och mig snart. jag kunde ju ha flyttat tillmin mamma, men då har jag vari tvungen att sälja min bebisar (hästarna). Dett var typ för ett år sedan.

Nu är det ganska lungt hemma, hon gör ju fortfarande allt för sin son (han är 17 år i januari. lite borde han klara själv),men hon gapar inte på oss längre. det är väldigt skönt.

på bilden jag och mitt russ.

greta97
2007-12-29 11:07
#5

Jag tycker att du ska prata med någon som du litar på=)

mirakel
2007-12-30 09:42
#6

Hej!

Jag är själv skild och har tre barn. Jag tycker att du ska prata med din mamma om det. Lyssnar inte hon så be någon annan vuxen att göra det. Du behöver verkligen någon som kan hjälpa dig. Vi vuxna ska vara en förebild inte ett hot.

Annons:
Jennie104
2007-12-31 23:31
#7

Jag har pratat med mamma men hon säger liksom att han gör det för han är sur osv !

Lorita
2008-01-01 00:00
#8

#7 snälla söta du, prata med någon annan vuxen så fort skoorna börjar. Du ska inte tåla något våld från någon och framför allt inte från någon som du är beroende av.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




annemarili
2008-01-01 00:39
#9

Du får gärna skicka ett pm till mig, så kansk jag kan hjälpa dig. Annars har du möjligheten att ringa till Bris. Det är absolut inte ok det han gör. Man får bara inte bete sig på det sättet varken mot barn eller vuxna. Det är ingen ursäkt att han inte har barn. Man gör bara inte så som han gör mot dig!

Kram
Anne mari

Ledin
2008-01-01 15:32
#10

Hmm svårt å svara på detta… Om jag var din mamma och du kommer och säger till mig att du inte alls gillar min nya man så skulle jag undra lite varför du itne gillar honom. Och är det allvarit så att du mår skit av att han bor där så skulle jag som mamma be han flytta och bli kanske särbos. Sova över på helgen men inte mera. Hur gammal är du Jennie? Är du runt 17 år så kan du snart se dig om efter egen lägenhet så slipper du honom men jag anser att en MOR alltid ska stå bakom sina barn och se till att man gör sitt bästa för att barnen ska må bra och trivas hemma. Tycker du sak ta ett alvarit snack med din mamma i detta läge sen att han har tagit tag i dig är inte så allvarit men att det tär på dig rent allmänt är helt fel. Men prata med din mamma om detta hon får ta sitt ansvar, kanske ni skulle gå på samtal alla 3 du,din mamma och den där mannen? Så kanske ni kan reda ut det på ett bra sätt.

Jennie104
2008-01-01 21:31
#11

Jag är bara 11 år ;/  Vill inte prata med nån annan då kommer jag inte få bo med mamma ;(

Lorita
2008-01-01 21:42
#12

Klart du kommer att få bo med mamma om det är det du vill….syster kuratorn på skolan har tystnadsplikt så dom ska du kunna prat med. Ock att behöva flytta från den förälder man vill gom det om man inte vill det ska vara svårt. Du måste prata med någon vuxen som kan lyssna och förstå.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Jennie104
2008-01-01 21:44
#13

ALDRIG KURATORN JAG HATAR HONOM! VART DÄR!

Annons:
Lorita
2008-01-01 21:48
#14

Skolsyster? Prästen? Jo, du läste rätt dom har tystnadsplikt och man får gå dit bra för att prata.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




lisette
2008-01-02 00:15
#15

du kan ju även prata med en lärare du har förtroende för!

martdat
2008-01-02 20:11
#16

fasst både skolsyster och kurator  och lärare har anmälninsplikt om det som berättas får dem att misstänka att ett barn far illa hemma…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jennie104
2008-01-31 20:50
#17

Idag så släpande han mig till mitt rum sen tog han mig liksom och skaka mig jätte många gånger! Jag grät jätte mycket och skakade :/  Jag är livrädd för honom nu!!! ;( Sen så sa han att om jag inte lyssnar nästa gång så får jag ondare ;(

HJÄLP!

dezie
2008-01-31 21:51
#18

Ta tag i dej sådär och skaka dej har han inte rätt att göra.

Har du någon bästis kompis som du kan prata med? Om du har det berätta det för henne/honom och hör om inte ni kan gå tillsammans att prata med någon vuxen på skolan. Eller så kan du vända dej till BRIS, vet inte vart du bor men telefonnr finns på eniro. Vet inte hur gammal man skall vara för att kunna vända sig till ungdomsmotagningen men ring och kolla där oxå.

Lova mej nu att du försöker att prata med någon om detta och du får gärna skriva till mej här så skall jag försöka att hjälpa dej så gott jag kan. Man får aldrig lägga hand på ett barn och du gör inget fel. Ta aldrig på dej att det är ditt fel för det är det inte. Vad än ett barn säger eller gör så får aldrig en vuxen göra som han gör.

Sköt om dej kramis

blondifire
2008-02-01 00:45
#19

var finns din pappa? säg till din mamma att han faktiskt slår dig och att du är rädd för honom! finns det ingen annan vuxen du litar på ? typ en kompis mamma elr nån snäll lärare,du behöver hjälp med o förklara allvaret för din mamma! lycka till gumman..

S*Winsnes Wilda

Jennie104
2008-02-01 18:33
#20

Jag har nu mejlat BRIS och sökt hjälp ;) Min bästis vet detta

Annons:
blondifire
2008-02-01 20:41
#21

Jättebra!! modigt gjort.jag hade stor hjälp av dom när jag var liten..skönt o ha en kompis o prata med.uppdatera gärna så vi vet vad som händer.finns många här som tänker på dig.

kramKyss

S*Winsnes Wilda

dezie
2008-02-02 16:08
#22

Jätte bra gjort vännen och bra att du har pratat med din bästis så du har någon att dela detta med. Det är lättare att vara två om en sån här sak. Håller tummarna för dej nu. Skulle du behöva ringa bris så skall du veta att samtalet syns inte på telefonräkningen så din mamma och din fosterpappa kan inte se att du har ringt.

Tänker på dej.

Upp till toppen
Annons: