Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1530 ggr
AnnaLundin
11/29/07, 4:47 PM

sälja begagnade barnkläder

Var (mer än här) är det bäst att annonsera ut begagnade barnkläder? Jag har en del jag konstaterat att det skulle vara värt mödan att sälja, då det håller lite bättre kvalité.

Hur gör ni andra, som är färdiga med barnalstrandet? Säljer? Sparar? Slänger? Skänker?

(jag har inget sammanställt ännu, så den som är nyfiken får vänta lite… :P )

Annons:
Mia-
11/29/07, 4:52 PM
#1

Jag gav bort mitt (kläder, barnvagn och spjälsäng) till några som åker ner till barnhem i Polen med det, Ger hellre bort det än säljer det second hand.

AnnaLundin
11/29/07, 4:54 PM
#2

Jag har ett lass med kläder som jag skulle vilja ge bort också, just till någon som lämnar det på barnhem av något slag, alltså där man vet att det kommer till nytta till dme som verkligen behöver det. Har bara inte hittat nån sådan…

Det jag tänker sälja nu är lite dyrare kläder som jag vet har ett högt andrahandsvärde, så då vaknar ju snålänningen i mig… Oskyldig

Faxlin
11/29/07, 4:59 PM
#3

Blocket och tradera är bra ställen.
Jag har alltid skänkt bort till vänner oh bekanta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mia-
11/29/07, 5:03 PM
#4

Tycker tradera är bäst. Kolla med kyrkan de brukar skicka saker till behövande.

Annette
11/29/07, 5:12 PM
#5

Jag har sålt barnkläder på klädbytardagar. Numera lägger jag dem i Myrornas insamling här på orten i stället.

Mia-
11/30/07, 9:42 AM
#6

Har oxå en massa vuxen kläder som jag inte vet va jag ska göra av. Orkar inte sälja dem vill bara bli av med det . Och tyvärr finns inte myrorna i närheten av oss… Verkar som om de andra second hand affärerna inte är så intresserad av vuxen kläder.

Annons:
MaMaMade
11/30/07, 10:55 AM
#7

Fördelen m att få barn 10-15 år efter alla bekanta är att man får en himla massa kläder o grejor av dem! Det mesta hinner därmed mina tjejer nöta ut totalt. Det som jag köpt nytt el de inte kunnat ha ger jag bort i min tur till yngre släktingar som är i fasen efter oss. Har jag ngt som är nästan helt nytt/nästan oanvänt försöker jag kanske sälja det på loppis.

Har en vinteroverall i rött o vitt från H&M som Minstan hann ha 3 ggr (sittandes i bilen på väg till affären). Inköpt för 350-375 kr någonting…kan lägga in ett fota om ngn är intresserad. Ska ha huvan till ngnstans…tossorna är borta. 250 kr, frakten betald.

Nicka
11/30/07, 12:27 PM
#8

Min dotter säljer på Tradera och Blocket..Toppen att köpa från dessa också..Lycka Till.

White_Trash
12/2/07, 12:41 AM
#9

Jag har skänkt en hel drös till barnhem och fattiga i Lettland. Känner en familj som brukar åka över en gång i månaden med kläder, mm. och då vet jag ju att kläderna för det första kommer fram och att de går till ett bra syfte.

Lite finare kläder kan man ju som sagt sälja på tradera. FIX mfl. brukar jag sälja. De är rätt dyra i inköp och har ett bra andrahandsvärde. Brukar också ge bort till vänner och bekanta som i sin tur får göra vad de vill med kläderna.

AusaBausa
12/2/07, 8:07 PM
#10

har lämnat ngr t kompisar men det mesta ligger i källaren(=efter 3 barn så är där mängder!!!) men nu när syrran o lillebror fått barn (förmodligen klara) så tänkte jag sälja kläderna i Ronneby, i parken där! Man köper ett bord o säljer vad man vill varje söndag!

Chirak-96
12/3/07, 12:26 PM
#11

Jag har sålt till vänner och bekanta för 10 kr plagget, lite mer för ytterplagg. Annars skulle jag nog välja Tradera. Där brukar jag köpa kläder till barnen.

Om någon letar efter något så har jag flick kläder upp till 104 och pojk kläder till 80 (massor av fina jeans). Skicka PM så kan jag titta om jag har det du söker.

Upp till toppen
Annons: