Annons:
Etikett17-juridik-försäkringar
Läst 1836 ggr
lisette
2007-12-21 00:24

homosexuella som får barn

satt och läste metro häromdagen, där stod det om antalet nyfödda barn i malmö. ivarjefall så var det två mammor på bild med sin nyfödda son.

jag började undra lite öer det praktiska där. står båda kvinnorna som föräldrar? vem är mamma och vem är "pappa"  då?

Annons:
Sessan1
2007-12-21 00:34
#1

Tycker sådan är så dumt. Vad ska barnet tro??

AnnaLundin
2007-12-21 00:46
#2

Det beror nog på hur barnet är tillverkat. Är det en anonym spermadonator i Danmark så är det nog den biologiska mamman som är enskild vårdnadshavare. (eftersom det var Malmö det handlade om så är det nog ingen omöjlighet) Är den mamman sambo med en kvinna så anser de ju att det är deras "gemensamma" barn. Barnet kan väl (?) numera adopteras av sambon eftersom homoadoptioner är godkända och är pappan anonym så borde det ju inte finnas något hinder.

Det är ju inte ovanligt att homo-par skaffar barn tillsammans med andra homopar (eller andra liknande lösningar med "spermadonator") och då är det de biologiska föräldrarna som är föräldrar på pappret.

Jag tror inte att detta är mer förvirrande för barnet än alla de andra märkliga familjekonstellationer man kan finna i dagens läge, med plastpappor, bonusmammor, halvsyskon och styvsyskon mm…

Denna kommentar har tagits bort.
lisette
2007-12-21 00:52
#4

#2 det är väl så lotta bromé har gjort med sitt barn?

AnnaLundin
2007-12-21 01:12
#5

#4 - ja, och Jonas Gardell och Mark Levengood och Richard Wolff och förmodligen väldigt många ickekändisar också…

lisette
2007-12-21 01:21
#6

men richard wolff ÄR/VAR väl inte bög?

Annons:
AnnaLundin
2007-12-21 02:11
#7

#6 - joodå… :D Hänger du inte med i skvallerpressen? ;)

*letar länk* http://www.expressen.se/1.840925

Lorita
2007-12-21 07:45
#8

#6 det är nog dags att gå till frissan oftare Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




lisette
2007-12-21 17:10
#9

haha ja det är det verkligen uppenbarligen! jisses jag lever i en skyddad värld.

johan
2007-12-23 23:52
#10

#1: Barnet har nog inga fördomar om det som gör det konstigt. Det är nog snarare omvärlden som tvingar dessa på barnet. Ett barn trivs nog bra så länge det får kärlek. Varför skulle det vara så mycket värre än att bara ha en förälder? Eller fyra föräldrar?

Och snälla, kom inte dragandes med att det är fel för att barnen kanske blir mobbade. Isf kan vi ju lika gärna förbjuda överviktiga, glasögonbärare, kortväxta eller fumliga att skaffa barn också.

Det är för mig helt förbluffande hur så många kan tycka det är så hemskt med homosexuella föräldrar, men samtidigt ha så få åsikter om dåliga föräldrar som inte tar hand om sina barn på ett sätt som barn förtjänar. Förbjud hellre föräldrar som super, är våldsamma eller rasister att ha barn.

// Johan

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

lisette
2007-12-24 01:09
#11

#10 för att inte tala om de föräldar som inte BRYR sig om sina barn.

supermoccine
2007-12-27 03:15
#12

#10 Väl skrivet. Jag håller med dig till fullo.

Upp till toppen
Annons: