Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1201 ggr
Annette
2008-01-25 01:40

Fickpengar utomlands

Här borde det finnas männisor med rutin på att vara ute och resa, eftersom jag helt saknar denna erfarenhet.

Våra barn, 11 och 8 år, skall följa med mormor och morfar till Egypten en vecka. Har ni några förslag på hur mycket fickpengar det kan vara lämpligt att skicka med per barn?

Kanske en svår fråga, men hur mycket skulle ni skickat med?

Annons:
lisette
2008-01-25 07:11
#1

första tanken är ju faktiskt att ge  morföräldrarna pengar så det räcker och blir över så kan de portionera ut pengarna kanske?

rakuLotta
2008-01-25 07:34
#2

Det beror ju lite på hur de bor…är det" all inclusive" eller inte. All inclusive så får de ju glass, dricka m.m "gratis", men det kanske dina föräldrar står för ändå?

Sen beror det ju oxå på vart de ska, hur mycket shopping det finns runtomkring och hur mycket du tillåter att de ska handla för. kan tänka att de vill köpa snorklingsutrustning och kanske nån vattenleksak att ha i poolen. Sen finns det en massa tingeltangel..typ magdansöskläder, scarfar och paljett/pärlmössor, näbbskor…m.m. tavlor på papyrus och orientaliska lampor, m.m.Prutmån finnes….beror på hur duktiga dina föräldrar är på det.

Svårt att säga hur mycket du ska skicka med….håller med föregående talare. skicka med i överkant och låt dina föräldrar portionera ut. Blir det över är det bara bra.

Loove
2008-01-25 10:49
#3

Då jag var i egypten för antal år sedan så var det all inclusive…vi behövde bara röra oss med pengar då vi åkte på utfärd.

Lovisa

storAnnette
2008-01-25 11:14
#4

Så här tänker jag (min yngsta åker med en kompis i höst):

Utflykter är dyrt,bäst är att kolla före så vet ni ungefär men på en vecka blir det max 2,troligen 1 utflykt säg 600 (den som är 11får troligen betala vuxenpris) för båda.

Glass och kalla drycker är också dyrt,ni måste bestämma innan hur mycket det får kosta - tips 500.

Badgrejor och presenter/souvenirer måste ni också bestämma före hur mycket det får gå åt - tips ? (badgrejor 300). 

Jag skulle skicka med 2000 som rena fickpengar (tänker att framförallt utflykter kan gå på mer) och sen får dina föräldrar avgöra om det verkar behövas mer,det kan ni bestämma innan om de lägger ut eller hur ni gör.

Är det all inclusive kan du ta bort glasspengarna!

Upp till toppen
Annons: