Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1064 ggr
lisette
1/7/08, 4:28 PM

influensa

jaa jag tror jag börjar få influensa. blev akut illamående, ont i huvudet o supertrött ute i stallet för 1 ½ timme sen.

sambon mår inte heller bra o inte hans bror som varit hos oss i helgen.

skulle jag få influensa, hur gör man då med barnen? ringer jag FK o säger att jag är sjuk så sambon får ta VAB?

Annons:
Elisabeth-J
1/7/08, 4:43 PM
#1

Men oj vad jobbigt! Hoppas att ni kryar på er snart. Jag vet inte riktigt hur det fungerar med det där. Men det borde ju rimligtvis kunna fungera som du skriver.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

storAnnette
1/7/08, 4:51 PM
#2

#0 Ja,om du är hemmamamma just nu måste ni göra så.Då tar han VAB för att du är sjuk.Hoppas ni inte blir sjuka samtidigt allihopa och krya på er snart!

lisette
1/7/08, 8:44 PM
#3

ja det hoppas jag med!

mår inte speciellt bra nu. har haft jätteont i magen ett tag nu. gick ner på dass o det räckte med att jag såg toastolen så bara kom det. skitäckligt.

MaMaMade
1/8/08, 12:00 AM
#4

*Huvva*! O så jobbigt om alla blir sjuka samtidigt…särskilt om man fått maginfluensa. Har provat på det då jag var ensam i 1 v m sonen…låg i 5 dagar. Tur att han var en snäll o duktig kille…ja, vi har snälla o duktiga tjejern också men…ni vet vad jag menar; han kunde ta vara på sig själv o förstod varför mamma var som hon var.

Krya på dig/er!

AnnaLundin
1/8/08, 10:49 AM
#5

Fast det heter inte VAB, det heter tillfällig föräldrapenning. Det får en förälder ta ut om den som i vanliga fall tar hand om barnen blir sjuk. Belastar inte de vanliga fp-dagarna, kan vara bra att minnas.

lisette
1/8/08, 11:28 AM
#6

har båda föräldrapenning då eller?

vad är skillnaden på VAB o tillfällig föräldra penning?

Annons:
AnnaLundin
1/8/08, 11:16 PM
#7

VAB är när barnet är sjukt, TFP är när barnpassaren är sjuk.

Formalitet bara, antar jag.

Upp till toppen
Annons: