Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 1249 ggr
MaMaMade
2008-01-07 09:15

Hagga idag...

Idag kommer jag att vara en riktig surhagga o min barn mkt billiga…

Jag är så less på att må såhär! Räckte det inte m halsflussen före Lucia…nu har jag gått sjuk i precis 1 mån! Nåja, jag har ju inte feber nu men bihålorna är heltäta på höger sida. Det värker inte spec mkt men det är jobbigt att andas då man är tät i näsan o sömnen ska vi inte tala om.

Guben har jobbat i helgen o han är den som söver Minstan bäst om hon vaknar på nätterna. Nu har hon sovit hyfsat (men inte jag) men inatt vaknade hon vid 1-tiden…då hade jag precis lyckats somna. Märkte på henne att jag skulle få springa 1 ggn/h om jag inte tog över henne i vår säng så…hon brukar kunna sova bra i pappas säng när hon vaknar lite väl tidigt på morgonen. Jodå, hon sov men snodde o mumlade o höll på…o jag heltät o hostig. Fick således 1 h sömn inatt…*hurra*!

Till råga på allt tjafsar man i Mellis medicinen, på m kläderna o iväg till FSK…allt halvsovandes…så även Guben då, som nyss kommit hem fr jobbet. 2 km från byn kommer jag på att FSK har stängt för utb idag…bara att vända o köra hem…*hurra*! Tur att jag inte hunnit längre! Men nu får jag dras m 2 pigga ungar som, om dagen blir som igår, bara slåss…tills pappa vaknar; då är man bästisar o leker så gulligt!

O jag som är så trött att jag kan…ingen nytta blir gjord heller. Vågar inte ens ägna mig åt ngt onyttigt, som att sy på ngn kvilt…gör bara fel när jag är trött. Kanske jag ska sy klart julklappsgrytlapparna o göra en ny kropp till Kalle Kanin…han ser snart ut som Robocop, för er som minns honom från TV.

MaMaMade = Skrikandes

Annons:
storAnnette
2008-01-07 12:22
#1

Men oj så hemskt du har det idag.Hoppas verkligen att du kommer att få vila middag när guben vaknat.

MaMaMade
2008-01-08 00:04
#2

Hade kommit upp i varv när Guben vaknade men tippade på soffan strax före middagstid. Tog mig en h i sovrummet då töserna inte kunde lämna mig ifred. Sov inte men tog det lugnt o läste lite i min nya bok om GI Noll. Nu ska jag skumma forumen o sedan borsta gaddarna o hoppa isäng…*trött*…kommer nog att sova gott inatt. Tur att tjejerna var nästansams hela fm! Förvånad

lisette
2008-01-08 00:08
#3

jag knoppade på soffan, med täcket över huvudet o en högöjudd loke i bakgrunden när sambon glodde på en skräckis..

ganska så skönt att sova. eller hur? :D

MaMaMade
2008-01-08 01:23
#4

Jepp men blev alldeles för pigg av de där minutrarna. Tur att jag bara läste i sovrummet. Ska försöka gå över till kolhydratfri kost…hehe, *jag* kolhydratfri!? Måste lägga upp ett matschema så jag kan handla hem så jag har hemma, bor ju på vischan. Inte lätt, varken att planera el genomföra när man har damerna Envisa Surrfia o Vilja Oron uppi sig hela tiden. Skrattande

Upp till toppen
Annons: