Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4411 ggr
PimTheGreat
2008-02-07 06:41

maginfluensa o spädbarn

om ett barn i familjen har maginfluensa hur allvarligt ska man se på det när man har spädbarn i familjen?? Ska man åka iväg med henne nån annanstans tills det andra barnet e friskt?? Är ju allvarligt för spädbarn att få maginfluensa….

Annons:
AnnaLundin
2008-02-07 11:14
#1

Bäbisen är nog redan smittad, man smittar väl mest innan sjukdomen bryter ut om jag inte minns fel. Var bara noga med hygienen och OM bäbis blir sjuk så se till att hon får i sig vätska. Får hon inte behålla vätska, åk in till sjukhuset….

Jag kan inte minnas att jag haft nån allvarlig maginfluensa på någon av mina när de var spädbäbisar. De var nog lite större då…

PimTheGreat
2008-02-07 11:23
#2

#2 JAg ammar My nu för skyddets skull och pojken får ha egen toa och har fått order om att tvätta sina händer noga och hålla sig ifrån My…. ska köpa vätskeersättning på apoteket för vara på säkra sidan, ifall hon skulle få nåt i helgen…

CarolaCarro
2008-02-07 19:53
#3

#2 Ja tror inte ammningen skyddar bebisen mot influensan.. Men säger som #1 Hon är nog redan smittad eftersom man smittar innan de bryter ut…

[Anna-N]
2008-02-07 20:34
#4

Ammning brukar ge ett skydd mot influensor både hos mamma o barn.

Som de andra sagt - VÄTSKA!!!! Bebisar torkar ut väldigt fort!!

blondifire
2008-02-07 21:09
#5

när min nr 3 var en månad gammal fick båda hans syskon o morbror som bodde hos mig maginfluensa,jag ammade o torkade spyor o varken jag elr bebis fick det…

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: