Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1284 ggr
lisette
2008-02-15 13:03

vågar man lita på de stora tillverkarna?

i julklapp fick loke en träbok från bellino. en jättefin som han älskar att titta i. sen älskar han ju givetvis de där kulorna som sitter fast på både fram och baksida.

jag har dragit i kulorna för att se så de sitter fast. men man blir ju ilte lätt orolig ändå att de skulle lossna.

vågar man lita på att de stora tillverkarna säljer saker som ÄR ok? jag tycker själv inte det verkar klokt att sätta kulor (som är i perfekt storlek för att fastna i halsen) på babyleksaker.

BELLINO bilderbok av trä - tåg

Annons:
blondifire
2008-02-15 15:33
#1

nää det låter ju lite lurigt.vilken ålder står det på ? ska den vara till en sån liten ska det ju hålla men ha han under uppsikt och testdra regelbundet..

S*Winsnes Wilda

lisette
2008-02-15 15:36
#2

enligt bellinos hemsida från sex månader.

marielle1
2008-02-15 17:51
#3

Jag har nyligen lärt mig lite om det där. Det räcker tillexempel inte med att kolla om sakerna är CE-märkta. Dom ska vara märkta med N71, då är de godkända. Och att det står 6 månader på betyder inte att leksaken är lämplig från den åldern. Det betyder att tillverkaren har testat leksaken på barn från 6 månader och uppåt. Så skulle något hända och barnet är yngre så har de ryggen fri så att säga.

Upp till toppen
Annons: