Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1411 ggr
lisette
1/14/08, 3:27 AM

skolpoliser

där jag växte upp fanns det skolpoliser. det vill säga barn som stod vid övergångsställena vid skolorna och hjälpte barnen över gatorna. de hade röd/orange jackor på sig för att synas.

detta var utanför malmö, på 90 talet. men jag har faktiskt inte sett detta sedan jag flyttade till kristianstad.

har ni skolpoliser där ni bor?

Annons:
Annette
1/14/08, 8:32 AM
#1

Inte där vi bor. Men där jag jobbar står det vakter vid ett övergångsställe på morgonen. Det ser ut att vara äldre elever och kanske ibland en lärare. Jag vet inte hur ofta de står där, för jag passerar lite olika tider.

Pomperipossa
1/14/08, 9:33 AM
#2

Nä det finns inte här….

[Sajberlena]
1/14/08, 10:30 AM
#3

I min gamla hemkommun Karlskrona finns det. Vid alla skolor som ligger så att barnen måste gå över vägen står de i ur och skur, med oranga capes över axlarna och håller ut armarna när det kommer bilar. De står där varenda morgon när alla barnen skall till skolan.

[Anna-N]
1/14/08, 4:29 PM
#4

Nej, inga poliser här…

lisette
1/14/08, 4:35 PM
#5

#3 ja men precis så!

undrar om det är näråt skåne som fenomenet förekommer?

johan
1/14/08, 5:35 PM
#6

Det var så i Norrtälje också när jag gick i skolan, men jag vet inte om det är så fortfarande.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
paronskrutten
1/14/08, 7:12 PM
#7

Jag har varit skolpolis! Tre år sen nu, men ändå, i en förort till stockholm

Helena

lisette
1/14/08, 7:15 PM
#8

där sprack min teori :D

Believer
1/14/08, 7:40 PM
#9

Det fanns här för några år sedan. Vet inte hur det är nu, har inte sett några iaf.

Elisabeth-J
1/14/08, 10:27 PM
#10

Innan jag flyttade för ett år sen så bodde jag strax utanför Eskilstuna och där var barnen skolpoliser. Vid skolavslutningen fick dom diplom för sin insats under året :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: