Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 4205 ggr
Therese87
2/20/08, 8:50 PM

10 veckor och tand?

Kan det vara så må tro?

Min lilla tjej har sen ett bra tag tillbaks dreglat otroligt mycket och nu på sista tiden( typ..1 vecka) börjat haft händerna mycket inne i sin mun! Nu dom två senaste dagarna har hon det hela tiden, suger och biter på dom och har vart väldigt gnällig de senaste två kvällarna.. gallskriekr emellanåt. Kan det bero på tänder såhär pass tidigt?

Annons:
marielle1
2/20/08, 9:26 PM
#1

Vissa barn får sina tänder jättetidigt.. Jag vet en pojk som hade en tand när han föddes.. Det är väl i och för sig inte särskilt vanligt.. Min dotter har oxå hållt på så som du beskriver, dreglar, suger och biter på händerna mm. Hon är 6 månader nu och har fortfarande inte fått en enda tand..

AusaBausa
2/20/08, 9:42 PM
#2

mina grabbar fick tänder vid 3 månader alltså 12v o det är nog rätt tidigt men visst kan det vara så att de föds med dem eller får dem grymt tidigt!

Elisabeth-J
2/20/08, 9:43 PM
#3

Det är väl inte helt omöjligt men det kan ju också bero på något annat. Spädbarn kommer i s.k tillväxtperioder som kan ge sig i uttryck på att dom blir extra gnälliga osv.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Therese87
2/20/08, 9:45 PM
#4

# 3 jo det vet jag och det har jag märkt på henne :) Men just att hon dreglar någe otroligt o suger och biter på händerna förknippat med att hon är gnällig och så fick mig att börja undra :)

lisette
2/20/08, 11:38 PM
#5

min mormor föddes med en tand. 1918, de tyckte hon var otroligt konstig!

visst kan det vara tänder som är på g.

Elisabeth-J
2/21/08, 12:15 AM
#6

#4 Om det inte är en tand på gång så kan hon ha fått någon halsinfektion som också gör att hon dreglar, biter på saker och blir gnällig. Men om det nu är en tand så är hon tidig :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Believer
2/21/08, 9:36 PM
#7

Visst kan det vara en tand!

Men, vår son dreglade mkt redan vid 3 månader. Men fick sina två första för en vecka sen (6 månader).

Men om det är en tand lär du nog märka det snart =)

CarolaCarro
2/21/08, 9:38 PM
#8

de har min gjort i flera veckor inga tänder där inte.. kan de kanske inte bara vara så att hon hittat sina händer

MIRJAMI
2/23/08, 1:00 PM
#9

När min son (den lilla) skulle få sina tänder sa jag till på bvc att det är nog tänder på gång. Det trodde inte hon för han var bara 3-4 månader gammal, men rätt hade jag. Hans store bror fick ochså tänter i samma ålder.

Upp till toppen
Annons: