Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 2376 ggr
kalhuan
2/24/08, 10:09 PM

När man nästan

Börjar mellanstadiet slutar man använda regnkläder då??? Dottern som går i trean har börjat att fullständigt protestera mot regnkläder. De behövs ju nästan varenda rast i sådant väder som vi har haft. Vad skall jag göra för att få henne att inse att det verkligen behövs.

Annons:
Elisabeth-J
2/24/08, 10:40 PM
#1

Jag känner igen det där :) Robin protesterade också i den åldern. Jag åkte till Ullared och hittade regnställ som var supersnygga och bra, såg ut som vanlig jacka och överdragsbyxor i tunnare material och i naturliga färger. Den han valde var ett brunt ställ med vita och blå inslag :) Regnstället var dessutom det som har varit bäst av alla jag har köpt genom åren.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kalhuan
2/25/08, 12:13 AM
#2

#1 Naturliga färger? Vi har haft typ blått eller rött. Ullareds håller de för utedagarna i skogen?

Elisabeth-J
2/25/08, 1:24 AM
#3

#2 Det regnstället som jag köpte där kostade 240 :- och det håller fortfarande efter 2 år och många dagar i skogen :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

AusaBausa
2/25/08, 7:39 PM
#4

Min äldsta grabb vägrar också ha överdragsbyxor eller termobyxor…det jag kan lura på honom är långkalsonger när det är kallt…de syns ju inte;-D han blir 11 i år.

miwi
2/25/08, 7:52 PM
#5

ja, man känner igen det där. köpte en jacka med byxor från didriksson, ser ut som viken jacka som helst, men håller för vind och vatten. men kan berätta att byxorna hänger på skolan oanvända…

lisette
2/25/08, 10:51 PM
#6

fåfänga.. haha

Annons:
kalhuan
2/25/08, 11:10 PM
#7

#6 Skratta bara, vänta och se när du själv får barn i den åldern om du nu inte redan har det. Leriga kläder för jämnan inte så himla kul, kan väl ändå inte vara fåfänga i den åldern,

lisette
2/25/08, 11:33 PM
#8

nej jag får nog vänta ngr år tills loke börjar vara så fåfäng och itne vill använda regnkläder. ;) men jag kan tänka mig att det är bökigt för er.

Josefinalm
2/25/08, 11:34 PM
#9

Vi har faktiskt inte haft några problem med det. Köpte nya nyligen och hon ville fortfarande ha riktiga regnkläder med hängselbyxor. Så det är nog väldigt olika.

Laphroig
2/27/08, 11:40 PM
#10

För oss funkar det bra, få henne att förstå att det är bättre att vara torr efter rasten än blöt. Kan inte vara skönt att sitta med blöta kläder på lektion.

Pilon
5/4/12, 9:09 PM
#11

Det hjälper väl inte att tjata, dom kommer väl själva på till slut att det är smart att ha någon form av plagg som inte regnet kan tränga igenom.

Man kanske kan fråga om det är felpå själva regnplagget du har köpt som gör att hon inte vill ha den? Du kan ju föreslå att ni går och köper nått regnställ tillsammans som ert barn tycker om.

AnnaLundin
5/4/12, 11:38 PM
#12

Nu har Pilon knuffat upp en 4 år gammal tråd, så svaret är väl kanske inte så aktuellt till dem som skrivit i den tidigare.

Jag tror att man måste låta barnen göra sina misstag själv ibland, låt dem vara ute i regnet och bli kalla och våta… Mina tjejer (8 resp 10 år) har ännu inte börjat protestera, utan tar självmant på sig regnkläder när det är våt väderlek.

Pilon
5/5/12, 12:16 AM
#13

#12 Aaa jo hehe, 4 år :D

Men jag tänkte att säkert andra som läser detta kanske kan ha nytta av tråden :)

precis, dom förstår då lättare varför man ska ha regnkläder, för att det annars blir bött och sen kallt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: