Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1539 ggr
lisette
2008-02-04 15:36

sjuk igen

jag undrar om loke någon gång ska kunna simma denna termin. *suck*

förmodligen har loke fått krupp. hans farmor tyckte det lät som det och likaså våra vänner vars son har haft det.

barnrådgivningen sa åt oss att avvakta, ge mollipect, låta honom andas in frisk luft osv.

undar vad som kommer härnäst.

Annons:
Carita
2008-02-04 16:25
#1

Jag vet hur du känner dig lisette, men fick du mollipect till krupp? Jag fick ventolin till Leo när han hade krupp det öppnar upp luftvägarna och underlättar andningen.

Själv har jag varit på VC idag och fått reda på att Leo har fått sin första öroninflamation. Efter en långdragen förskylning på 3 veckor så slutade det så här. Hoppas bara att pencilinet hjälper nu. Han börjar bli riktigt påverkad efter hosta och kräkningar av slem i 3 veckor. Det är inte mycket mat som stackaren har fått behålla.

lisette
2008-02-04 20:28
#2

nej vi hade det hemma sen tidigare. hon på sjukvårdsupplysningen tyckte vi skulle avvakta lite och se om det blev bättre.

fick han flytande penicillin? loke hade med öroninflammation för inte så länge sedan.

Carita
2008-02-04 20:50
#3

Ok, har han blivit bättre under kvällen? Jag minns att det var jätte jobbigt vi satt i soffan och "sov" hela natten. Han fick även inandas kortison på VC men det släppte inte han blev bara stressad och andades sämre.

Japp, flytande pencillin var det och det är inte så poppis längre att ta alla mediciner. Han har ju fått mot hostan tre ggr om dagen i tre veckor och det ska jag fortsätta med tills hostan var borta. Han var tokig nu på kvällen och jag börjar nedräkningen. Bara 13 ggr kvar…..

Elisabeth-J
2008-02-05 01:14
#4

Robin hade krupp när han var liten och likså brorsan. Vi hade mollipect och Bricanyl, men det hände några gånger att vi fick åka in akut för att få cortison. Hoppas att Loke får det lindrigt, många gånger hjälper det med kall luft eller vattenånga tillsammans med medicinen.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Believer
2008-02-05 08:17
#5

Vad är krupp? Hur visar det sig m.m.? Ursäkta om jag avviker från själva inlägget.

Stackars Loka, får hoppas han blir bra snart!

lisette
2008-02-05 09:38
#6

#3 ja av och till. han hostar inte under nätterna, men på morgonen hostar han. men han slutar inte andas ivarjefall.

fick du med den med päronsmak? som inte smakar ett dugg päron? loke tog glatt både mollipect och alvedon tills han fick den här kåvepeninen med päron. sen dess så avskyr han allt vad medicin heter. =(

#4 tycker det är så himla svårt det här. han ska vara ute i friska luften, inte vara för varm heller. men inte hellr frysa för då blir han ju sjuk. *suck*

#5 de sa till mig att det är hosta som sitter lågnt upp i halsen och som låter "skällande". hmm jag förstod ingentign, vadå skällande? men den hostan låter annorlunda, det kommer ju inte upp något när de hostar. finns väl både krupp och falsk krupp.

Annons:
lisette
2008-02-05 09:39
#7

jag ska ivf skriva upp hur han låter nu med sin hosta, när han är förkyld osv. för han har varit sjuk i stort sett hela hösten. vilekt jag inte tycker han ska behöva vara.

en väninna vars son är fem veckor yngre än loke har fått remiss till läkare för hennes son har haft exakt samma problem under hala hösten,

lisette
2008-02-11 17:27
#8

ska opereras på onsdag, sen får jag inte bada på 4-5 veckor så tyvärr är det slut på babysim för våran del.

tror inte sambon vill simma med honom tyvärr.

synd, för loke älskade det.

[Anna-N]
2008-02-12 09:12
#9

Vi ska börja nu i början på mars med babysim. Ska bli jätteskoj!

Upp till toppen
Annons: