Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 20966 ggr
Believer
2/26/08, 12:07 PM

Spruckna läppar

William har blivit torr på underläppen, och därav fått två små sprickor.

Själv när jag har torra läppar smörjer jag med idominsalva.. men det är väl inte så bra för små barn? Han är snart 7 månader.

Annons:
AnnaLundin
2/26/08, 12:10 PM
#1

Jag använder - och har gjort ända sen "ettan" var liten bäbis - Bepanthen till allt som har med sårvård, röda rumpor och liknande att göra. Världens bästa salva om jag får säja min åsikt…

Believer
2/26/08, 12:13 PM
#2

okej! men den är inte farlig då om han skule slicka sig på läpparna efter jag smörjt?

AnnaLundin
2/26/08, 3:13 PM
#3

#2 - det kan jag inte tänka mig att den är. Den marknadsförs ju främst för bäbisar (även om jag använder den själv också, till spruckna nagelband, skrapsåd etc) och då får man hoppas att den inte är giftig…

lisette
2/26/08, 4:00 PM
#4

borde väl kunna använda inotyolen på läpparna med. det gör jag själv om jag inte har lypsyl.

AnnaLundin
2/26/08, 7:58 PM
#5

#4 - Smaken är ju delad, Inotyol är den äckligaste salva jag använt. Kletig, klibbig och illaluktande. Den skulle jag inte använda på läpparna varken på mig själv eller än mindre på en bäbis.

miwi
2/26/08, 8:16 PM
#6

ammar han fortfarande? det sägs ju att modersmjölken ska vara bra mot de mesta sprickor.. annars tipsar jag er alla om en bisalva som man köper på naturapoteket , den är suverän mot sprickor och sår, allt läker på 2 röda, och den salvan finns alltid här hemma, och körs på brännsår, läppar, nagelband, sprickor i fötter och armbågar, sår på barnens knän etc etc.

Annons:
lisette
2/26/08, 9:36 PM
#7

#5 jag håller med dig, men man tager vad man haver you know ;)

veti nte hur det är med försvarets hudsalva, dne är ju grym!

blondifire
2/26/08, 9:44 PM
#8

dom jag vet du kan använda utan problem är idomin o försvaretshudsalva..

S*Winsnes Wilda

Telefonkontakt
2/26/08, 10:11 PM
#9

#2 även perfekt till tatueringsläkning (OT) ^^

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Believer
2/27/08, 6:55 PM
#10

#6. Nej, han ammar ju inte. =/

#8. Ja, mamma tipsade mig igår om försvarets. så hon gick raka vägen till apoteket och inhandlade en till sitt barnbarn hihi..

Köpte även en Bephanten. Vi har ju haft Inotyol nu innan, men jag tycker oxå den luktar blää..

AusaBausa
2/27/08, 9:27 PM
#11

Inotyol luktar BLÄ men är helt klart den bästa salva jag vet!!! Både t torra barnrumpor o torrsprickor på fingrarna..

Believer
2/27/08, 10:26 PM
#12

Inotyolen har faktiskt inte funkat spec. bra på William. Får se om Bephantenen ger bättre resultat.

Men vissa saker passar ju inte på alla =)

martdat
2/28/08, 9:59 AM
#13

Kådaplåster funkar på det messta! finns nog på hälsokostbutiker,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
AusaBausa
2/28/08, 6:00 PM
#14

gillar apotekets men vet ej vad det heter vit tub m grå text..hrm!

danino
3/7/08, 4:05 PM
#15

idomin går bra till barn!

Upp till toppen
Annons: