Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 5508 ggr
Berra45
2008-02-15 11:49

Tjäna pengar till klassresan!

Hej,

Jag är är med som klassförälder i min dotters klass. De vill så gärna åka på klassresa så vi har börjat testa lite olika sätt att tjäna pengar till detta. Vi hade en loppis som tyvärr inte gav så mycket. Sedan testade vi att sälja tandborstar, vilket vara både enkelt och gav mycket pengar. Detta kan jag starkt rekkomendera www.tandborstkungen.se

Finns några andra föräldrar som har bra tips på hur man kan tjäna ihop pengar till skolresan?

Annons:
martdat
2008-02-15 12:18
#1

Egentligen är jag inte själv så glad i dessa resor där barnen själva ska ordna pengar, det krävs alltid tid och engagemang hoss föräldrarana oxå, tid som inte alla har och skolan ska vara gratis, ok det var ett sidospår,,

När jag var barn ca 5,6 klass så ordnade vi disko för de lägre årskurserna , så fick vi in pengar på inträde, godis och läskförsäljning, det tyckte de flessta var roligt oxå! beror ju klart på hur stor skola det är om det är lönsamt men det kan gå att få in enheldel pengar på ett även roligt sätt så.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Sajberlena]
2008-02-15 12:43
#2

Och jag är lite tvärtom då, jag tycker det är kul och engagerar mig gärna. Det stärker kontakter mellan föräldrar och - tror jag - kan bidra till en bra sammanhållning mm mm.

I vår skola har fritidsbarnen varje år ett Alla hjärtans café, där de gör om skolmatsalen till fik under ett par timmar. De bakar och grejar i flera veckor, gör menyer och beställningssedlar. Sen skyltar de och bjuder in föräldrar och övrig släkt. De agerar serveringspersonal med snyggt draperade dukar över armen och tar upp beställningar, hänvisar till sittplatser (det brukar vara ganska fullt), tar emot pengar och springer med kakfat. Det är ett stort projekt men jätteroligt, både för oss föräldrar och för barnen. Pengarna använder sedan fritids till en rolig utflykt.

Nu är detta som sagt fritids, men det är säkert genomförbart även i skolklasser. Hos oss har det blivit tradition så man vet redan att den 14 februari ska vi fika i skolan!

Lorita
2008-02-18 22:13
#3

På vår mina barns skola så har dom en kabaré på våren och pengarna som kommer in där går oavkortat till niornas klass resa. Alla barn hjälps åt också när man kommer i nian så blir det en resa. Hittills så har den gått till polen och dom besöker en skola och tittar på koncentrationslägren. En oförglömlig resa för barnen och alla är mycket nöjda efter den veckan.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Telefonkontakt
2008-02-18 22:38
#4

Sälja tulpaner går som smör. Har gjort det sedan jag var miniliten och frma tills jag såg senast för ett år sedan från min hemskola. Dock sålde vi aldrig tulpaner i min klass, men brorsans klass gjorde. :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

martdat
2008-02-18 23:15
#5

går ju att sälja aftonbladet elr nått, gjorde min väninnas 14 åriga tjej, skitdåligt betalt men lite,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

brunette
2010-11-28 16:00
#6

kafeteria? i min skola så fanns det kafeteria och vi säljer det som vi bakar. Och vi 8or tar hand om kafeterian. Vi har tjänat mycke pengar men vi kanske inte får åka resa för lärare tycker att vi inte ens kan ta hand om kafeteria…

Annons:
AusaBausa
2010-11-28 19:49
#7

våra barn i 5-6:an ordnade disco för resten av skolan nu i höstas o ska ha ett t disco i vår, sen har de sålt pepparkakor nu t jul o det har gått väldigt bra..sonen har sålt 20 burkar på bara ngr dagar.. minns dock ej hur pass mkt de fick för det men det ingen dålig förtjänst..sålde pepparkakor från Broby pepparkakor

SannaHolmgren
2010-12-03 18:28
#8

Här vet jag att sexorna har haft loppis. De har under hela året samlat, tiggt prylar och sparat, och annonserat om loppis i lokaltidningen i god tid, även hyrt ut bord till andra i byn så det har varit en stoor loppis som dragit massor av folk utifrån. Dels tjänar de det som de säljer, dels tjänar de på att hyra ut bord.

Palles
2011-03-30 15:16
#9

Ett väldigt bra och fräscht alternativ är olivolja från Extrapeng, www.extrapeng.se Vi sålde deras produkt och den var extremt lättsåld. Folk verkar uppskatta deras produkt för att de använder olivolja i stort sett dagligen. Jag tror människor är trötta på kakor, godis och feta korvar.

Palle

jimmyolsson
2014-02-16 10:16
#10

Sälj bad och SPA produkter. Det gjorde vi i min dotters klass och vi tjänade 26.000 kr. Vi sålde bl.a. jättefina handdukar och doftljus. Jag kan rekommendera www.work4dreams.se

Niini
2014-02-16 10:31
#11

Vi sålde alltid wc- och hushållspapper, sånt behöver ju alla ;)
Sen minns jag att vi även sålde dessa: http://www.kakservice.se/Produkter. Sjukt goda kakor och godis!

[Forummedlemmen]
2014-02-16 15:05
#12

Man brukar arrangera diskotek.

[Tess86]
2014-02-18 19:43
#13

När jag gick i högstadiet, för en massa år sedan, samlade vi pengar på att sälja julklappspapper, baka och stå på torget osv, men ingenting gav så mycket pengar som när vi stod i garderoben på en restaurang under november och decembers julbord. Vi var två eller tre stycken från klassen som stod varje gång och vi fick 20 000 från restaurangen för det. Utöver det fick vi ha en burk för dricks med en skylt om att vi samlade till klassresa och vi fick omkring 30 000 i dricks också. Folk var säkert extra givmilda eftersom de åt julbord gratis genom jobbet och så inför jul och allt. 

Våra pengar räckte till en resa till England med klassen när vi gick i nian. Vi bodde hos värdfamiljer och i en skola i London och Birmingham. Vi besökte museum (Madame Tussauds, Cadburys chokladfabrik m.m.), åkte på sightseeing i staden, gick på fotboll, bio, shoppade osv.

Annons:
[jnordstrom]
2014-02-19 09:55
#14

New body! Super bra underkläder som går som smör! Tjänar bra på de gör dom med :)

Upp till toppen
Annons: