Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1308 ggr
PimTheGreat
3/11/08, 6:05 AM

förkylning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ni som e ensamma…..hur brukar ni lösa det när både ni och barnet är förkylda?? Både My och jag är förkylda och febriga. Är tungt att gå upp 2 ggr nattetid och mata nu när man mår så dåligt själv. Är så man bara vill gråta och My lika gnällig och vill inte sova längre stunder under natten… jag får aldrig chansen att vila riktigt och då blir inte jag heller bra ju… tacksam för råd och tips hur andra gör.

Jag bor inte själv utan med barnets pappa, men han kan inte gå hemma från jobbet. han har eget företag och han måste jobba annars kommer inte företaget klara en dag och det är alltså så och inget jag bara säger. Han har taxibolag och kör skolbarn till o från skolan, så han sköter alla ändringar och sjukanmälan på barn. Han har försökt släppa det till en anställd men då blir allt katastrof. Han är hemma så mkt han kan under dagarna och hjälper mig, men när telefonen ringer kan han inte hålla en skrikande My utan då måste jag ta över igen…och den telefonen ringer mkt. Kan tillägga att bolaget håller 35 st bilar och är några bilar att hålla ordning på…. ville bara tillägga detta..

Annons:
lisette
3/11/08, 9:54 AM
#1

mor och farföräldrar, de kan inte ställa upp o hjälpa till lite?

AusaBausa
3/11/08, 1:58 PM
#2

Usch fy vilken jobbig sits.

blondifire
3/11/08, 3:23 PM
#3

man får vila när barnet behagar vila, låt henne sova hos dig så du slipper gå upp(om du ammar) var inte rädd för att ge alvedon till henne(o dig) mycket vätska,ge det hon vill ha…jag har i princip varit ensam med alla mina(4st) o tro mig,det finns värre sjukdomar och ha samtidigt som barnen.Oskyldig

S*Winsnes Wilda

Annette
3/11/08, 3:48 PM
#4

Jag har också varit mycket ensam, eftersom maken jobbar oregelbundet. Kanske känns hårt att höra, men småbarnstiden är så här. Tycker #3 kommer med bra tips, så har jag gjort här.

AusaBausa
3/11/08, 6:28 PM
#5

Ja min man jobbar oregelbundna tider också o fy fanken så trött man är när de 3 barnen är sjuka o han jobbar natthelg o dyl. Då vill man bara lägga sig o ta en paus…men bara o bita ihop och hoppas på vila senare..

miwi
3/12/08, 11:58 AM
#6

jag var också ensam med mina 2 killar många år, och fick reumatism på det.. så mina små har lärt sej att delvis roa sej själv, när mamma är sjuk och är vi alla förkylda, så ligger vi alla i samma dubbelsäng och bara myser/nyser. tv är en bra underhållare… glass hjälper onda halsar, till de vuxna finns panodil som man häller i en mugg med varmt vatten. tar bort förkylningsonda i kroppen och tar ner febern, jättebra.

Annons:
PimTheGreat
3/12/08, 12:04 PM
#7

hon sover redan hos mig och nu sover hon ganska bra på natten, men dagarna är väldigt kinkiga. Alvedon ger jag henne var 6 timme, annars äter hon inte, har ont i halsen verkar det som… men nu börjar jag bli piggare i alla fall, men på My är det segt…stackaren..

blondifire
3/12/08, 6:22 PM
#8

dum fråga kanske men har du varit hos läkaren o kollat halsen på henne? alltså tagit halsprov?

S*Winsnes Wilda

PimTheGreat
3/12/08, 8:39 PM
#9

#8 nej, vad syftar du då på att det kan vara?

miwi
3/12/08, 10:52 PM
#10

skulle det vara nåt värre en än vanlig förkylning, så är man sjuk fleera veckor, och det brukar man känna också. nu har ju pim blivit bättre, och troligen har de bägge samma bakterie/virus, så ge det tid, och om hon nu inte blir sämre, så vänta. dricker hon välling? det har ju alla vitaminer i sej. nån streptococksmitta behöver man inte oroa sej för i första hand. det samma kommer man att höra, om man spinger till vc på en gång.

MIRJAMI
3/15/08, 4:41 PM
#11

Vila när tösen vilar. Låt allt annat vara så länge. Kanske finns det någon släckting som kan hjälpa dig så att du kan få vila lite under tiden.

Upp till toppen
Annons: